Yu-Gi-Oh je među složenijim igrama. Kako bismo si olakšali, nerijetko koristimo posebne izraze za elemente igre. Ti izrazi olakšavaju komunikaciju, ali samo ako ih igrači poznaju.
Kako je ulazak u Yu-Gi-Oh dovoljno složen sam po sebi, ovaj članak cilja olakšati barem ovaj element igre. Yu-Gi-Oh leksikon će biti grupiran u kategorije, a unutar kategorija abecednim redoslijedom.
Široki pojmovi turnira
Ovi pojmovi odnose se na igru u širem smislu. Organizacija, turniri i slično.
Best of 3 – standardan match u kojem se igra dok jedan od igrača ne pobijedi dva gamea.
Bubbleati – imati finalni rezultat koji je dovoljno dobar za top cut, ali ne topati. Također (rjeđe) korišteno u slučaju poraza u zadnjoj rundi u situaciji gdje bi pobjeda zadnje runde značila topanje.
Dići (turnir) – osvojiti prvo mjesto na turniru.
Event – turnir, najčešće veći od lokalnog.
Game – jedna igra Yu-Gi-Oh-a, dio matcha.
Judge – sudac. Ako je glavni, onda je head judge. Inače je generalno floor judge.
Match – runda Yu-Gi-Oh-a, najčešće best of 3. Uglavnom se igra sa sideanjem između gameova.
Matchup – okršaj dva decka/strategije. Podrazumijeva i strategiju kojom svaki od tih deckova pristupa međusobnoj igri.
Meta/metagame – skup najpopularnijih i najboljih karata i strategija.
Swiss – standardna struktura turnira, bez eliminacije igrača. Najbolji rezultati odlaze u top cut.
Top cut – nagrađivani dio turnira. Uvijek je potencija broja dva te ovisi o broju igrača na turniru. Generalno se nastavlja igrati nakon glavnog dijela turnira dok nije određen finalni pobjednik.
Topati (turnir) – uči u top cut turnira.
Pojmovi pravila
Ovi pojmovi srodni su prethodnom poglavlju, ali s fokusom na pravilno igranje igre.
Appeal – traženje drugog rulinga od head judgea u slučaju kad jedan od igrača nije zadovoljan s rulingom kojeg je dao floor judge.
Bannano – zabranjeno. Odnosi se na zabranjene karte i igrače.
Ban lista – forbidden & limited lista.
Errata – promjena teksta neke karte.
Judge call – igračev poziv sudca.
Policy/tournament policy – pravila turnira.
Ruling – interakcija dviju ili više karata koja nije nužno očita na prvu. Također i odgovor sudca kako ta interakcija radi. Taj slučaj se naziva i davanje rulinga.
Sharkanje – rule-sharking, pokušaj zlouporabe pravila turnira u vlastitu korist.
Slow playanje – igranje neprihvatljivo sporim tempom. Može biti slučajno ili može biti oblik varanja, u kojem slučaju se smatra stallanjem.
Stalling/stallanje – namjerno slow playanje. Nekad se nepravilno koristi i za slučajno slow playanje.
Time extension – produljenje matcha koje je judge dodijelio.
Pojmovi karata
Ovo je Yu-Gi-Oh leksikon koji se najviše koristi usred igre. Sadrži i neslužbeni sleng.
Arhetip – serija karata koje se međusobno podržavaju, a dijele dio imena.
Backrow – spellovi i (pogotovo) trapovi.
Board breaker – karte koje pomažu probiti postavljena polja.
Bounce – vraćanje karte s polja u ruku.
Brick – ruka s kojom igrač ne može igrati. Također i karta koju igrač nikada ne želi povući.
Broken – svojstvo karte koju igrač smatra previše jakom ili loše dizajniranom.
Combo – niz akcija koje u kombinaciji dovode do nekog cilja. Također i naziv vrste deckova koji imaju agresivan stil igre koji se sastoji od velikog broja koraka i preferiraju igrati prvi.
Control – tip decka koji preferira sporiji način igre.
Engine – glavni pokretač decka, odnosno karte koje provode glavni plan igre strategije.
Extender – karta koja produljuje combo i povećava mu snagu ili mu omogućuje da nastavi kroz interakciju.
Floodgate – karta koja onemogućuje neku akciju jednom ili oba igrača.
Full combo – combo koji neki deck ima cilj izvršiti ako igra nesmetano. Također se povremeno koristi i usporedno, kako bi se istaknulo da između dva comboa samo jedan zahtjeva dodatne karte.
Garnet – Gem-Knight Garnet. Također i nadimak za brick karte koje ne onemogućuju combo ako nisu u decku.
Hand trap – karta čiji efekt možete aktivirati iz ruke kao interakciju protiv protivnika. Najčešće je riječ o čudovištima.
Interakcija/interupcija – karta ili efekt koji možete aktivirati pod protivnikovim potezom kako biste mu omeli plan igre.
Izvrtjeti – odigrati složen niz akcija.
Midrange – deck koji se nalazi između combo i control decka po stilu igre.
One-card combo – combo koji deck može izvrtjeti počevši s jednom kartom.
Play – akcija ili niz akcija koje igrač može izvršiti. Pogotovo u kontekstu gdje je to najvjerojatniji niz akcija koji bi igraču mogao donijeti pobjedu.
Pop – uništavanje karte.
Removal – karte koje uklanjaju karte s polja. Mogu biti popovi, spinovi, bouncevi, ali i efekti koji kartu šalju u groblje ili banishment.
ROTA – Reinforcement of the Army. Također, nadimak za karte koje dodaju arhetipne karte u ruku.
Side/sideanje – Side Deck i korištenje istog.
Spin – vraćanje karata s polja u deck.
SPoT removal – Removal koji uklanja spell ili trap karte s polja.
Starter – karta koja započinje combo.
Support – karte koje surađuju s nekim arhetipom, ali nisu nužno dio tog arhetipa. Također i karte koje jesu dio arhetipa, ali su izašle u kasnijem setu od originalne serije karata arhetipa.
Vanilla – čudovište koje nema efekt ili ima efekt koji je (skoro) beskoristan. Naziv dolazi od toga što čudovišta bez efekta imaju okvir karte boje vanilije. Naziv također dolazi i od toga što se vanilija smatra klasičnim okusom sladoleda.
Komentari