Yugioh sleng

dante_swag

Često vidim kako novi igrači ne razumiju najbolje termine koji se koriste u kartaškim igrama. Kad im kažem da im “bounceam” jednu kartu, upute mi začuđeni pogled. Kad im kažem da mi je “brickan” hand, oni misle da zidam nešto. Kako ne bi bilo daljnjih nedoumica, prikupio sam nekoliko slengova iz Yugioha koji će pomoći kako be se bolje razumio protivnik, a i neki od njih se mogu odnositi i na druge kartaške igre, poput Magic: the Gathering i sl. Bez daljnjeg odugovlačenja, evo nekoliko primjera…

Search: Dodati kartu iz decka u ruku, ujedno i najčešće korišten izraz. Primjer na karti: Reinforcement of the Army.

Topdeck: Izvući baš onu kartu koja nam treba kako bismo pobijedili protivnika ili se riješili one karte koja nas “koči” dok igramo.

Misplay: pogrešno ili nevještno odigran potez ili karta.

Pop: “To pop a card” znači uništiti kartu na polju. Primjer: “S MST-om ti popam jedan face-down”.

Spin: Vratiti kartu s polja u deck. Najčešći primjer bio bi efektom karte Castel the Skyblaster Musketeer.

Bounce: Vratiti kartu s fielda u ruku, najćešče s kartom Compulsory Evacuation Device.

Nuke/Wipe: Uništiti sve karte na polju ili uništiti sve karte u određenom dijelu polja, kao npr. sva čudovišta odjednom. Najbolji primjeri su Black Rose Dragon te Dark Hole.

Backrow: Doslovno prevedeno “stražnji red” označava Spell and Trap card polja.

Burn: Nanijeti štetu protivniku preko efekata karata poput Magic Cylinder ili Ookazi. Ovaj termin je toliko razvijen da postoje čak i Burn deckovi koji se baziraju na pobijeđivanju protivnika nanoseći im štetu samo preko efekata karata.

Bricking: Odnosno “to brick” znači povući loš početni hand u kojemu malo ili nijedna karta nisu korisne u danom trenutku.

Dump: Izbaciti kartu iz decka u graveyard, najčešće kartama poput Foolish Burial ili Mathematician.

Swing: Deklarirati napad koji bi nanio štetu protivniku.

Crash: Kada s čudovištem napadnete protivničko čudovište i vaše čudovište je uništeno.

Engine: Ili kako ja volim to zvati, “motor” je mali dio decka koji pomaže generirati prednost, ali nije glavni fokus decka. Lightsworni, koji millaju karte, se najčešće koriste u deckovima kojima je dobro imati karte u graveyardu, poput Infernoid, Zombie ili Chaos Dragon.

Mill: Kad smo već kod Lightsworna i millanja, mill označava slanje karata s vrha decka na groblje. Mill je mehanika koja je najčešće povezana s Lightsworn arehtipom.

Out: Odnosi se na korištenje specifičnih karata da bi se riješilo problematičnih karata. Jedan od primjera je stavljanje karte “Book of Eclipse” u main deck kako bi se riješio problem, sad već zabranjenog, Nekroz Djinn Locka.

Thin: “To thin the deck” znači uzimati karte iz decka tako što ih se vuče, dodaje, milla ili bilo koji drugi način. Jednostavno rečeno, učiniti deck tanjim.

Aggro: Označava agresivne deckove koji prizivaju puno čudovišta u jako kratkom roku. Primjer su Blackwing, Chaos Dragon i mnogi drugi.

Control: Suprotnost aggrou, control deckovi su obično sporiji i vole kontrolirati što protivnik igra koristeći karte za negiranje ili uništavanje. Primjer su Qliphort, novi PSY-Frameovi te mnogi drugi.

Turbo: Označava deck koji je napravljen specifično da prizove jedno čudovište ili koristi određeni combo. Najbolji primjer je Qliphort Towers Turbo (koji trenutno nije moguć jer je Apoqliphort Towers zabranjen na najnovijoj listi zabranjenih karata).

Swarm: “To swarm a field” znači staviti puno čudovišta na polje vrlo lako i u kratkom roku.

OTK: Skraćeno od “One Turn Kill” je agresivna metoda swarmanja fielda i pobijeđivanja protivnika u jednom potezu, skidanjem svih životnih bodova u tom jednom potezu. Najbolji aktualni primjer bili bi Kozmo deckovi.

FTK: Skraćeno od “First Turn Kill” su deckovi protiv kojih ljudi najmanje vole igrati. Cilj decka je, kako i samo ime kaže, pobijediti protivnika u prvom potezu. S obzirom da nije zabavno igrati protiv ovakvih deckova, najčešće ih se prezire. Ovakve sve deckove često zove pasijans deckovima jer nema nikakve interakcije s protivnikom pa se tim igračima često govori “Ako si htio igrati kartašku igru sam, mogao si ostati kući i igrati pasijans”.

Plus: Označava prednost u kartama. Ako protivnik i ja imamo obojica isti broj sveukupnih karata u ruci i polju, nitko nije u plusu. Ako igram prvi i odigram, npr. Satellarknight Deneb i time dodam kartu u ruku, ja imam sveukupno 6 karata na polju i ruci, dok moj protivnik ima 5, znači da sam u plusu, odnosno imam +1.

Minus: Isto se odnosi na prednost u kartama. Suprotno od plusa, minus označava ako nas protivnik natjera da izgubimo prednost u kartama ili ako odigramo neku kartu od koje ne dobivamo +1.

Stacking/To stack: Najćešće se odnosi na taktiku varanja tako što se karte stavljaju na određen redoslijed te time dobiva nepoštena prednost nad protivnikom. Neke karte, doduše, dopuštaju stackanje kao npr. Superheavy Samurai Giga-Gloves, dok je cijeli Sylvan arhetip baziran na stackanju karata.

Tech: Karta koja se često ne očekuje u određenom decku. S obzirom da su arhetipi i karte koje se u njima koriste dosta često već predodređeni, deckovi istog arhetipa su obično slično napravljeni. Kada se odigra karta koja se ne viđa često u nekom decku, to se smatra tech kartom. Primjer su Uria, Lord of Searing Flames u Satellarima te Escape from the Dark Dimension u Kozmoima.

Floodgate: Karte koje protivniku ne dopuštaju da igraju efektivno, najčešće spriječavaju karte da budu igrive. Ove karte uključuju većinu continuous trap karata, poput Vanity’s Emptiness, Lose 1 Turn i Skill Drain, ali postoje i Spell i Mosnter floodgates poput Poisonous Winds, Majesty’s Fiend i njima slični.

Scoop: “To scoop”, predati se.

Loop: Prevedeno kao petlja, znači da stalno radimo istu kombinaciju karata kako bismo dobili prednost vrlo lako. Često se povezuje s OTK/FTK taktikama i najčešća su meta za iduću listu zabranjenih karata. Jedan od poznatijih loopova je iz 2012. godine zbog kojeg je Wind-Up Zenmaity na listi zabranjenih karata. Koristeći Wind-Up Mousea i Wind-Up Huntera stalno bi se discardale karte iz protivniokve ruke u prvom potezu tako da bi on počinjao svoj prvi potez s nula karata u ruci.

Lock: Lock se odnosi na kombinaciju karata koja spriječava protivnika da igra, odnosno “zaključava ih van”. Najnoviji i najrelevantiji primjer je:
Nekroz Djinn Lock: Koristeći kartu Djinn, Releaser of Rituals u Nekrozima onemogućavalo se protivniku da, nakon što se ritualno prizove Nekroz koristeći tog Djinna, ne može specijalno prizivati čudovišta (što danas škodi svakom decku). Zbog toga je Djinn, Releaser of Rituals dobio svoje mjesto na listi zabranjenih karata.

Helmet: Pomalo podrugljiv izraz koji se odnosi na deckove koji je vrlo lako igrati i ne zahtjevaju nimalo vještine. S obzirom da su tako laki za igrat, za njih se kaže da bi ih i spiljski čovjek s kacigom na glavi znao igrati (kaže se i nešto drugo, ali smatram da nije prikladno navesti to ovdje). Ovaj termin najčešće označava igrače koji igraju Satellar deck ili Qli prije zadnje liste zabranjenih karata.

Ovo je samo nekoliko od primjera slengova koji se koriste u Yugiohu. Ovo su najčešći primjeri i često ćete čuti igrače kako ih korsite. Nadam se da će vam ovo biti od koristi tijekom sljedećeg turnira te se nećete zbuniti ako vam protivnik kaže da je “brickao” ili da vam “popa” kartu. Koliko je važno razumijeti igru, toliko je važno i razumijeti protivnika tijekom duela kako biste ostvarili najbolje rezultate. Želim vam puno sreće u duelima i neka je topdeck uvijek s vama. 🙂

– Do sljedećeg puta, Kiryu.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.