Pozzdrav i dobrodosli u još jedan Refining The Metagame article! Kao sta vec znate,ovo je drugi u seriji od 5 article-a o elementima decka. Danas je na red došao jedan važan,i u zadnje vrijeme sve opširniji element. – Kontrola.
Upravljanje fieldom,ogranicavanje protivnikovih mogucnosti,odlucivanje umjesto njega,to je kontrola.Pravi kontrol deckovi odlucuju o tome što cete odigrati i kada,te vam mogu negirati sve u bilo kojem trenu.
Jedan od posljednjih primjera Control Decka su Plantovi ( weeeeed x) ) i GB-ovi.
Heraklinos,Bestiari,Tagout i Contact,Tytannial,Black Garden,Pollinosis,a kao bog bogova kontrole – Stardust Dragon / Assault Mode.
Kontrola je uvijek bila važan dio Tier deckova i uvijek ce biti.
Ajmo pogledat Top 3 Control decka,njihovu bazu,nacin na koji postižu kontrolu i takve ostale,blablabla stvari:
Nambr 1.) Monarch
Afghfx…monarsi…mrzim ih više nego GB-ove…toliko sam testao protiv njih da ih više ni smislit nemogu…ali,dosta o mojim traumama,pricajmo malo o meni…ummm…njima xD
Monarsi su klasican deck,koji radi zbog kontrole.Efekti koji im omogucuju cišcenje fielda i njihov ATK su dovoljni.
undefined
Imaju odlicnu kontrolu nad protivnikom,Spell/Tarp cleaning i Monster removale.U usporenoj meti,odlicno kontroliraju field kroz cijelu igru,i sporo troše resurse.Spustiti Monarcha po turnu je dovoljno.Ajmo ovako pogledati.Protivnik vuce 6 karti i igra prvi.Najcešci play ce biti monster i 1-2 S/T setane.On ima još 3 karte u ruci (ovisi šta je odigrao).Vi puknete Foolish po žabu,Soul Exchange na njegovog monstera i monarcha po izboru 😛
Ocistite mu field,a ako se povrati,imat ce manje resursa i sljedeci turn opet dobivate Monarcha na field,imate priliku za ocistit field i opet,uz trošenje manje resursa nego on pocistiti field i ostavit protivnika na topdeckanju.
Kako poništavate njegov field,time i sebi stvarate advantage i gradite field presence.Car monarcha je u tome šta možete bilo kada vratit kontrolu.
Jedan od novijih pridošlica u monarche,iako nije “official” monarch,je Prime Material Dragon.Anti-Burn i Anti Removal monster sa 2400 napada i jednim tributom je savršen odabir za jedan takav deck koji se bazira na kontroli fielda.Osim njega,tu je i LaDD,još jedan monster koji održava kontrolu nad fieldom,iako je prespor za format.
Ali,pošto o monarsima nema puno smisla trabunjat,zato idemo dalje,na GB-ove.
So,Number 2.) The Happy Feet Deck
Gladiator Beastovi,iliti,GB-ovi,te male gadne control freak beštije koje ciste field i rade masivan damage istovremeno.
Kontrola se postiže koristeci Tag-Out efekte i abusajuci Gyzarousa,koji pocisti protivnikovu S/T zonu i onda ubije nekog monstera,i na kraju dovede još dva monstera koji mogu istrošit protivnika do max-a.
Osim Gyzarusa,imaju i Heraklinosa,monstera koji im je osiguranje od S/T-a,i pripadnik svetog trojstva kontrole.Heraklinos,kad jednom ga se dovede na field,može odlicno counterat vecinu deckova.
Jedan od razloga tome je relativno malo trošenje resursa kod GB-ova (Za dovest Gyzarusa im trebaju svega dva monstera,Prisma i Test Tiger) i time veci broj karti u handu za koristit njegov efekt a i više opcija nad protivnikom,jer vec imaju kontrolu.
Heraklinos kad uparen sa War Chariotom može držat kontrolu nad fieldom cijeli game,a taj game ce trajat još dva do tri turna.
GB-ove je sa nekim “normalnim” deckom prakticki nemoguce ubiti,vecinom zato jer ako vam dovedu Gyzarousa i onda Heraklinosa,vi ste mrtvi
Još jedan element kontrole kod njih je to što se baza decka sastoji od Effect Monstera,i oni su im jedini potrebni za funkcioniranje.Zato,igra se Cold Wave.Spellica koja ubije svakog ko ne igra GB,i pretvara spellove i trapove u dead karte,a svi znamo da imati hand pun mrtvih karti nije dobro.Sve popularniji tech u GB-ovima je i Anti-Spell Fragrance,koji im omogucava da odgode vaše spellice na neko vrijeme,i nakon toga se jednostavno Tag Outaju za Bestiarija koji ih ubije.Time si GB-ovi osiguravaju prednost nad protivnikom i mogu koristit Gyzarusa za ocistit vašu Monster zonu,koji ce se poslije vratiti kao Bestiari/Murmillo i pocistit ono fielda što je ostalo.
Number Three,Plant deck 3.)
Plantovi,stari monsteri sa novim supportom su pridošlice medu tier deckovima.Sa užasno malim supportom kojeg su imali prije CSOC-a,bili su relativno nemoguci za igrati (Ajde,gigaplant je bio ok…)A sada,imaju svoj vlastiti solemn,mogu vam bilo kojeg monstera spustit u bilo kojem trenutku i imaju odlicnu kontrolu nad vašim fieldom.
Black Garden,plant fieldica koja stvara tokene na suprotnoj strani polja,halva atk monstera i ima graveyard summoning efekt je još bolja kad se upari sa Pollinosis i Tytannial,plant solemnlike supportom.
Tražilice kao Lonefire i Lord Poison su jednostavno bolesne…ako povucete Lonefire u prvom handu,možete odmah spustit Tytannial na field,koja se onda ponaša kao slabiji solemn,ali sa 2800 ATK-a.
Imaju i Mark of the Rose,koji vam ukrade monstera svaki drugi turn,a taj monster može lako nestati onda kao tribute ili synchro food.
Plantovi,iako im je support izašao u jednom od najbržih formata,mogu usporiti igru do krajnjih granica.Koliko god protivnik swarma,vi imate pun field Tokena,koje možete iskoristiti za “Solemne” koji su skoro pa bez ikakvog costa,a kao šecer na kraju,imate i masivne monstere sa bolesnim efektima na polju dok se on mora mucit sa halvanim ATK-om.A kad sam vec spomenuo swarm,tu je i Queen of Thorns,synchro monster koji ce ogranicit protivnika na 2-3 summona po turnu,a na kraju ce se držat praznog fielda.
Još jedan veliki plus kod Plant Deckova je fleksibilnost.
Mogu se pretvorit u nekakav Zombie Plant,mogu se igrat sa Cyber Valleyem,mogu koristit Brainwashing za swarm,mogu biti synchro deck,Burn deck,Counter Plant sa Van’Dalgyonom…imaju infinite mogucnosti…
Samo nadite pravi build za sebe.
Plantovi imaju ogroman control potencijal i mogu usporit game,te zato im predvidam svijetlu buducnost u sljedecem formatu.
Mogu vas iživcirat do krajnjih granica sa svojom sporom igrom i silnim negiranjem.A tek ako ih se upari sa Stardustom…može biti gadno (i to u “Spalit cu DaD-a!” smislu =) )
Ako dobro pogledate,nekakav Counter Plant deck bi bilo skoro pa nemoguce pobjediti.Imaju sve,od Solemna do Lvl2 Tunera i bolesnih tražilica.Kako pobjediti takav deck?
Pa,iskreno,ja neznam,jer to niti nebi želio probat 🙂
Nakon kratke analize ovih deckova,ajmo pogledati što sacinjava svakog od njih:
1. Field Control
Svaki od ova tri decka održava kontrolu nad protivnikovim fieldom.Bilo to koristeci removale,tributanje njegovih monstera ili ogranicavanje summona,svaki control deck ima svoj nacin za pocistit field.
Dobra kontrola fielda vodi lakom win-u,vršeci prtisak na protivnika da se pokuša izvuci iz nepovoljne situacije sa,u vecini slucajeva, brzopletim potezima.
2. Iscrpljivanje protivnikovih resursa
Kad jednom uspostavite kontrolu,protivnik ce ispucati sve svoje resurse da pokuša uništiti stabilnost vašeg fielda.
Recimo,ako spusite LaDD-a,protivnik ce probat odigrat što više karti da ga ubije,a time troši sve svoje resurse pokušavajuci ga maknuti s polja,umjesto da ih cuva za late game.
Pametan igrac bi odigrao dvije spellice (ili ga probao uništit sa Chain Rulingom),smanjio LaDD-ov ATK i pregazio ga sa nekim monsterom.
Tjeranje protivnika u takve neugodne situacije u pocetku game-a znaci da ce on ostat sa praznim handom i malim brojem odgovora,a to je velika prednost.
3. Counteranje
Svaki od ovih deckova ima neki nacin za counterat vaše poteze.Bilo to sa Heraklinosom i War Chariotom,Tytannial i Pollinosiso ili Prime Material Dragonom i LaDD-om,ovakvi deckovi mogu odlucivat o vašim potezima i reci NE vecini od njih.
Prva stvar koja ih ubije je counteranje draw karti.Draw karte sacinjavaju vecinu uspijeha velikih deckova,a counteranjem usporite game u vašu korist.Drugo je coutneranje removala.Potrošit ce dio handa pokušavajuci se riješiti vaših monstera.
Kad vide da to ne ide,probat ce ici defenzivom i summonanjem.Ako im negirate Normal Summon,a nemogu special,vecinom ce krenut sa nekim blefom i setat nešto.
Time ste usporili game i osigurali si put do protivnikovih LP-a,a time i do win-a 🙂
Još jednom,samo za vas,pozzdravlja vas eXpelled.
Komentari