Uvod + 10 Karti s Bizarnim Efektima

Dobrodošli na Yu-Gi-Oh! Planet, najbolji izvor informacija na temu Yu-Gi-Oh! u Hrvatskoj.

Ja sam Hawk, i bit ću Vaš domaćin.

Kako mi je ovo prvi put na ovakvom blogu, pomislio sam započeti laganim upoznavanjem preko jedne od mnogih tema koje kanim obraditi u sklopu dvoboja, likova, anime serijala, karata i ostalih kategorija vezanih za ovaj serijal. Ponajviše se kanim baviti top 10 listama ili samo popisa 10 stvari na neku temu bez nužnog redoslijeda, zatim raznim raspravama i predlošcima te istraživanjima vezanim za Yu-Gi-Oh! kulturu. Komentari su dobrodošli, isto tako i kritike.

Za početak, o čemu bismo mogli pričati danas? Kako nema baš nikakvog povoda za nekakvu raspravu, barem ne još, čujem da su u zadnje vrijeme zanimljivosti i trivijalne informacije dosta aktualne. Svako malo pomalo ugledam neki kanal ili forum baziran na temu trivia o tom i tom anime serijalu, drugim riječima “Jeste Li Znali” rubrike. Kada bismo takvo što napravili za Yu-Gi-Oh!, bilo za silo koju od serija, mangi ili karte, bilo bi to poprilično široko gradivo jer svaka karta, lik i epizoda imaju nekakvu svoju skrivenu tajnu za koju ste možda a možda i niste čuli. Stoga se možemo složiti da bi bilo preteško svu tu triviju staviti pod jedan krov, već da se zanimljivosti redaju jedna za drugom.

Primjerice, ako ste igrač, sigurno ste barem jednom tokom svoje karijere iskusili da je vaš protvnik odigrao neku kartu koju ste morali nekoliko puta pročitati jer bi vas efekt jednostavno zbunio. To je pogotovo često u zadnje vrijeme kada karte dobivaju sve više i više efekata koji postaju sve kompliciraniji. Međutim, možete se žaliti koliko god hoćete, ali u siguran sam da je u odnosu na ono što ću vam sada pokazati, svaka druga karta bila razumljiva kao abeceda. Malo sam dosade radi švrljao i otkrio nekolicinu karata čiji su efekti jedinstveni, neobični i naprosto bizarni! Možda na prvi pogled se čine jednostano, ali kada se pomnije prouče, shvaćate da nema karata u cijeloj igri sa upola sličnim efektom, tak da vam jednostavno mozak stane. I samo da budem jasan, mislim na neobične i paranormalne efekte, ne na one karte koje su naizgled neskorisne, to je jedna zasebna kategorija.

Stoga, da ne duljim više, današnja tema jest ova lista, i predstavljam vam 10 Karata s Bizarnim Efektima. Ovo nije Top 10 lista, poredajte ih kako god želite. 

#1. Konvulzija Prirode (“Convulsion of Nature”)

ConvulsionofNatureDB2-EN-C-UE

Ovo ste mogli i sami predvidjeti, jer jedini igrači koji ovu kartu ne smatraju ludom su oni koji za nju nikada nisu čuli. Konvulzija Prirode je trajna karta čini koja tjera oba igrača da svoje špilove preokrenu naopako i tako nastave igru gdje im je cijeli špil otkriven skup s najgornjom kartom. Jednostavno za izraziti i izvesti, puno teže za održati. Naravno da postoje načini na koje se to može iskoristiti, primjerice uz Gishki Proroka, ali sve u svemu tkogod da je smislio ovu kartu očito nije imao na umu reakcije. Efekt je toliko bizaran da poneke Yu-Gi-Oh! videoigre uopće ne uključuju tu kartu, barem ne s jedno te istim efektom. Konvulzija Prirode je na pogotovo lošem glasu na Dueling Networku, jer tamo jednostavnno nema nikakve mehanike koja dopušta takvu manipulaciju špilom. Samo odigravanje te karte ponekad je više nego dovoljan razlog da protivnik pozove admina i u 90% slučajeva taj će dvoboj biti odlučen protiv koristi onoga tko ju je odigrao.

Usput, ako niste primjetili, imam naviku korištenja hrvatskih izraza. Ako to ikome ide na živce, neka mi kaže. Mada to ne znači da bum prestao. XP

#2. Kletva Zloduha (“Curse of Fiend”)

CurseofFiendSRL-EN-C

Naizgled jednostavni efekt sve dok ne dođete do kraja teksta. Kao prvo ima neobičnu strukturu teksta jer spominje izraz “i obratno” u sebi, što je barem u modernim interpretacijama karata prilično čudno. Ozbiljno, zar je stvarno bilo prekomplicirano reći “promijeni Borbene pozicije svih čudovišta na terenu”? Ali ono što kartu čini tako neobičnom je to da se može aktivirati samo tijekom Faze Čekanja, iliti Standby faze da vas ne bunim. Kletva Zloduha jest Normalna Čarolija, a zadnji put kad sam provjerio pravila, one se mogu samo tokom Glavne faze koristiti, stoga… kak da se s ovim odnosim pravilno? Time je Kletva Zloduha jedina, i nadam se posljednja Normalna Čarolija koja se može, i mora, aktivirati tokom Faze Čekanja. Samo da znate, ima dosta drugih metoda mijenjanja pozicija, nema potrebe za započinjanjem zbunjola situacija tokom dvoboja.

#3. Bliženje Tame (“Darkness Approaches”)

DarknessApproachesSRL-EN-C

Nije ni prva a vjerojatno ni zadnja karta koja može prekriti otkriveno čudovište na terenu. Ne ček… Zapravo je prva, izašla je u sklopu Spell Ruler boostera, ali evo poante: za razliku od, recimo, Knjige Mjeseca ili Mačeva Skrivene Svjetlosti, Bliženje Tame ne mijenja poziciju čudovišta već ga samo postavlja naopako. Što u kratkim crtama znači da može postaviti neotkriveno čudovište u Napadačku poziciju. Ono, kaj!? Samo ta činjenica djeluje kao pravi izvor konflikta glede pravila, jer, ono, kako se prekriveno čudovište u Napadu treba ponašati? Ja recimo mislim da je svaku kartu koja se bori treba otkriti kako bismo znali s kakvim brojevima da računamo, stoga bi, po pravilu, čudovište trebalo otkriti čim napadne ili bude napadnuto. Ali ozbiljno, tko je smislio ovu stvar? Tko bi to opće odigrao? Znam da u svijetu postoji mjesto za svaku kartu, ali ovo je smiješno!

#4. Nametnički Parazit (“Parasite Paracite”)

ParasiteParacide-RP02-EN-C-UE

Oni koji prate animirani serijal znaju o čemu je riječ, i sudeći prema sitnim slovima na karti, može se na prvi pogled zaključiti da je efekt sve samo ne jednostavan. Nametnički Parazit ima Flip efekt nakon kojeg se ubaci u protivnički špil, što ga čini jedinom kartom u cijeloj igri koja se može postaviti u špil koji nije vlasnikov. Ako itko to koristi, super za tebe, samo mogu si zamisliti da bi takvi igrači trebali imati minimum greške u pamćenju da slučajno ne zaborave da su ostavili svoju kartu kod drugog igrača.

I da, tu je još i to da kad se izvuče, mora se prizvati i sva čudovišta pretvori u Insekte, i u tu svrhu ima čak i vlastitu podršku kao na primjer Bušibubu, ali iskreno nemam pojma zašto bi se netko mučio da zapravo koristi taj efekt jer bi vam DNK Kirurgija pružila jedno te isti učinak, ako ne i više. 

#5: Prijateljstvo Yu-Jo (“Yu-Jo Friendship”)

YuJoFriendship-JUMP-EN-UR-LE

Očito nije bilo dovoljno da likovi u seriji uporno varaju i izmišljaju nova pravila jer netko se sjetio da na neki način mora taj stil utjeloviti u igru. Mislim, nemojte me krivo shvatiti, super je što heroji iz serijala na neki način sudjeluju u samoj igri, i mada nemam nikakvih žalbi na efekt, uvijeti za ovu kartu su prilično neobični. Naime, Yu-Jo preko efekta zahtjeva rukovanje igrača, što ju čini jedinom kartom koja zahtjeva fizikalnu interakciju među igračima. Uzevši u obzir da se rukovanje može forsirati korištenjem drugog efekta, što znači da protivnik nema izbora nego da prihvati ruku, može se doći na neke prilično bezobrazne ideje o tome što s vlastitom rukom učiniti prije nego li se to ostvari. Čitao sam troll-meme na netu o takvim stvarima i… Uhm… Okej, da vas ne zgrozim totalno, jedan primjer je kihanje u ruku.

Evo male zanimljivosti: u slučaju da ne znate, na japanskom jeziku yujo znači prijateljstvo, i imena Yugija i Joeya, u Japanom zvanom Jonouichi, namjerno započinju tim slogovima kako bi izrazili tu simboliku.

Ajme, ako je Konami smislio kartu koja zahtjeva rukovanje, samo je pitanje vremena prije nego li uvedu kartu koja dopušta udaranje u facu. …………. Joj da, kao da je samo meni to palo na pamet.

#6. Stvoritelj Nade (“Creator of Hope”), Formula za Pobjedu (“Winning Formula”) i Stvoritelj Čudesa (“Creator of Miracles”)

CreatorofHope-AT02-JP-C

Nije bilo moguće navesti jednog bez ostalo dvoje, stoga u jednom komadu imamo tri bizarke. Ovo bi trebalo biti više nego očito, ali sve tri karte bazirane su na likovima iz Yu-Gi-Oh! Zexal serijala, te predstavljaju Astrala, Zexal II i Zexal III transformaciju. Sve u svemu normalni odnos napada i obrane, pristojni efekti, izvedivi… i sve tri imaju istu neobičnu cijenu.

“Osjetim Tok!”

…………. Okej, slažem se, moj prijevod za to nije baš najbolji, ali u moju obranu ni engleska varijanta nije baš nešto ponosni predstavnik za japanski izraz koji je inače neprevediv, ali to je dilema za drugu temu.

Poanta kod ovih karata je da zahtjevaju da igrač izgovori napisanu frazu prije kako bi se aktivirao moćni efekt koji uključuje ili izvlačenje karata i prizivanje jakog čudovišta. U jednu ruku kreativno, u drugu lagano diskriminirajuće, jer kako bi se ove karte odigrale u videoigrama bez slušalica, a kao drugo i bitnije, zamislite da igrate dvoboj s nekim strancem na turniru. Hoće li onda “Osjetim tok” biti dovoljno ili baš moram reći “I’m Feelin’ the Flow?” Ili, moj osobni favorit, “Kattobingu da, ore!” Sve u svemu, sve tri karte s dobrim razlogom imaju natpis na kojem piše: “Ova karta se ne može koristiti u dvoboju”. Da nije do tog zahtjeva za urlanjem, možda bi čak i išlo. 

#7. Magični Šeširi (“Magical Hats”)

MagicalHats-LCYW-EN-C-1E

Svi su čuli za ovu kartu, ali rijetki zapravo razmišljaju koliko je zapravo ona neuobičajena. Primjerice, to je jedina karta koja može Čarolije i Zamke tretirati kao čudovišta u obrani, a osim toga, izuzev ATK i DEF vrijednosti nije napomenuta niti jedna druga odlika tih “čudovišta” u koje se pretvore, kao što su tip, atribut ili razina. Mogu si zamisliti da su tvorci htjeli jednog od Yugijevih favorita pretočiti u igru u stvarnom svijetu, ali sudeći po tome koliko karata u seriji ima neizrecive efekte, to je sigurno bio zahtjevan pristup. Primjerice, u seriji su šeširi hologrami, stoga je s tehnologijom holograma jednostavno to izvedivo, ali ako se igra na igraćem podiju na stolu, mora biti malo kreativan. Rezultat je možda, a možda i nije zadovoljavajuć, jer definitivno nije jedno te isto napadneš li prazan šešir ili napadneš li neku kartu koja se tretira kao čudovište, pogotovo ako napadač može nanijeti probojnu štetu. Ovo je vjerojatno razlog zašto su tvorci počeli postavljati drugačije efekte na karte koje iz animea i mange dolaze u stvarnu igru.

#8. Gravitacijski Top (“Gravity Blaster”)

GravityBlaster-ABYR-EN-C-1E

Nije onoliko neobična karta koliko je, recimo, bolji izraz bi bio “jedinstvena”. Gravitacijski Top je Opremna karta koja kao klasični efekt može povisiti ATK čudovišta, dakle ništa neobično, jer ono, svaka treća takva karta ima isti efekt. Ali ono što ovu kartu čini posebnom je to da je povišenje bodova trajno, što znači da čak i ako se Top uništi, čudovište će i dalje ostati jače nego li je bilo prije. Ovo je za sada jedina karta takve vrste, no uzevši u obzir da su daleko bizarniji efekti postali uobičajeniniji (glavni primjer, Igraći Čarobnjak i Srebrni Stražar su prije uvoda Artefakt arhetipa bili jedini koje se može postaviti neotkrivene kao Čaroliju ili Zamku), nije isključivo da u skorijoj budućnosti nećemo vidjeti ekvivalente ove karte za, recimo, Zmajeve ili Ratnike. 

#9. Zaigraj! (“Get Your Game On!”)

GetYourGameOn-WCPS-EN-C-UE

Još jedan primjer da previše kreativnosti iz serije u igru samo zadaje glavobolje. Nije problem u tome da ova karta ima efekt koji iz nikakvog razloga trajno udvostručava ATK Elementalnim Herojima i Neo-Svemircima (koji kao da nemaju dovoljno podrške), već u jednom jedinom uvijetu koji opet djeluje pomalo diskriminirajuće. Ova karta bila je nagrada igračima na Svjetskom Prvenstvu 2007, i tekst karte govori da ju jedino mogu aktivirati oni igrači koji su tamo bili prisutni. (O_o)… To je neobično samo po sebi, u principu je samo držanje te karte od strane bilo koga drugoga varanje u igri. Da li su tvorci stvarno mislili da će ovakvo što biti popularno? Čisto se nadam da je to zadnji zahtjevni uvijet takve vrste kojeg karte budu dobile. 

I na kraju, #10. Vansvijetski Bog Nyarla (“Outer God Nyarla”)

OuterGodNyarla-LVAL-KR-R-1E

Bizarna karta sa bizarnim stvorom baziranom na bizarnom biću iz bizarne priče kojem je bizarnost glavna odlika. (Ne pokušavajte tu rečenicu izgovoriti naglas više od jednom)

Ova je karta glavna atrakcija kompleta koji je u veljači 2014 izašao ekskluzivno u sklopu samo korejske verzije boostera Legacy of the Valiant. Karta nije skroz neuobičajena u odnosu na ove preostale navedene karte, no ima ona svojih odlika koje se ističu. Za početak, efekt mu je taj da može na sebe spojiti novo čudovište iz groblja kao Nadležnu Jedinicu/ Xyz materijal, te preuzeti njegov tip i atribut i, pazite sad, kao šećer na kraju može promjeniti vlastiti Čin. To je u principu jedina karta koja ima tu sposobnost mijenjanja vrijednosti Čina. Za Razine mogu shvatiti, treba ih promjeniti kako bismo mogli lakše prizvati Synchro i Xyz čudovišta, plus-minus druge efekte, ali koja je poanta mijenjanja Čina?

Ispade da je taj efekt zapravo svrsihodan jer omogućava lakše korištenje Magija Nadčina kako bi se odredili činovi i tipovi karte i nakon toga izvela Kaos Xyz Evolucija. Vansvjetski Bog Nyarla je inače baziran na stvorenju zvanom Nyarlathotep iz kultnog Cthulhu Mita, odnosno hororskog legendarijuma autora H. P. Lovecrafta, koji i u priči ima određen status mijenjanja obličja, i efekt Nayrle bi to trebao na neki način reflektirati što sve u svemu rezultira ovim bogznakako opisivim čudesom od karte. Koreanci su u zadnje vrijeme dosta uvučeni u Lovecraftov rad, još jedno čudovište iz ekskluzivno njihovih trgovina bazirano je na Nodensu, još jednom entitetu iz Cthulhu Mita.

 

I to je to za danas, svih deset je navedeno. Samo da priopćim da ne kanim raditi artikle koji su baš ovako koncipirani kao liste već i rasprave, reviewove i ostale koriste ili trivijalne informacije, i ako imate ideja, napomena ili žalbi, prije svega na korištenje hrvatskih imena, slobodno to komentirajte i podržavajte Yu-Gi-Oh! Planet u Hrvatskoj za još zanimljivosti iz svijeta karata i čudovišta.

– Hawk

One comment

  1. Oni ljudi koji dolaze gledati planet znaju imena karte i efekte nemoras govoriti ime karte na hrvatskom

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.