Nurse burn iliti priča o gorućim izopćenicima

Jeste li ikad htjeli igrati deck kojim možete pobijediti protivnika u njegovom prvom potezu pri čemu ćete konstantno vući i tanjiti deck dok u njemu ne ostane ispod 15 karata? Također volite troll deckove s burn mehanikom? Onda je nurse burn deck za vas!

Mislite da znate kako deck funckionira? Nije to onaj nurse burn od prije par godina. Stil igre se radikalno promijenio, možda i najviše od svih deckova kroz povijest yugioha. Prije je to bio deck koji se svodio na stallanje protivnika hrpom trap i spell karata (gotovo bi se reklo da opstruirate igru) dok vi sporo vučete potrebne burn karte te potez po potez kljucate protivnika. Sad je drugačije, deck je postao jednim od najagresivnijih deckova u igri koji nevjerojatnom brzinom izvlači potrebne karte te postavlja polje za pobjedu u jednom, najviše dva poteza. Naravno, upravo ta brzina čini deck i ranjivim na karte kao twin twisters/cosmic cyclone/mst itd. ali sve se svodi na to povuče li ih protivnik ili ne. Zašto gorući izopćenici? Izopćenici jer monstere koje igramo su darklordi (pali anđeli, prognani iz raja) i dark world (izopćeni s površine, gospodari tame). A zašto goreći? Prvo jer deck gori (lit, insert fire emoticons), a drugo radi burn mehanike s kojom pobjeđujemo. Uglavnom, razlog tolike promjene u stilu igre leži u dolasku novog darklord supporta (prije svega ixchel i banishment od darklord radi draw i search powera) i izlaska odlične draw karte – pot of desires. Naravno, došlo je i do populariziranja card of demise koji radi odlično u ovom decku idealno stvarajući +2 i mogućnost resetiranja ruke i resursa s nule. Kako god, vrijeme da prođem kartu po kartu te objasnim razlog i omjer njihovih korištenja.

Monsters:
Započnimo s monsterima. Igramo ih sve skupa 9. 3 različita po 3 komada svaki. To su darklord nurse reficule (fun fact, reficule, ako maknemo slovo e, obrnuto gledajući čita se lucifer), darklord ixchel i broww, huntsman of darkworld. Zajedno ih povezuje što su svi dark atributa, povoljno za allure of darkness te što broww i ixchel omogućuju daljnji draw power, dok reficule služi za izopačenu promjenu efekata trap karata.

Glavno čudovište koje će svojim efektom izokrenuti bilo kakav efekt koji bi protivniku bodove u efekt koji će mu oduzeti jednaku količinu bodova koliko je trebao dobiti. Medicinska sestra iz pakla. Želite ju imati u ruci zbog brojnih razloga. Prije svega ako je prizovete mirni ste ostatak poteza te vam sad trebaju samo 3 burn karte. Drugo, odlična je u kombinaciji s upstart goblinom. Vući ćete kartu, a uz to i oduzeti protivniku 1000 bodova što se kasnije može pokazati krucijalno ako ne izvučete pravi omjer trap karata. Drugo, ako ste je već prizvali, a povučete je opet nema problema. Sad pak postaje target za trostruki allure of darkness ili pak darklord ixchela što znači da ćete dodati još karata u ruku. U sam darklord deck nikad se nije uklopila zbog nikakve direktne veze s archetypom, ali zato novi darklord support odlično funckionira zajedno s reficulom. 3 komada.

Prava ljepotica koja se relativno nedavno pristigla u društvo palih anđela. Igra se 3 komada, ali nažalost ako odučite raditi ovaj deck u stvarnosti, morati ćete izdvojiti lijepu svotu za playset jer je ovo daleko najskuplja karta u decku. Ipak, praktički je neophodna jer prije svega, ako ju discardate zajedno s drugom darklord kartom (reficule ili spell banishment of darklords) možete vući dvije karte. A drugo, da ne igramo nju, imali bi samo 6 monstera u decku, čime pada važnost allure of darknessa te bi izgubili jako dobar generičan draw power. Nažalost, efekt discardanja i vučenja možete aktivirati samo jednom po potezu pa je najbolje je iskoristiti za allure ili dark world dealings (dw dealings u nastavku). Drugi dio efekta možete zanemariti jer je praktički nikad nećete prizvati. U koliko sam god dvoboja bio, nikad je nisam prizvao.

Posljednje čudovište u nizu. Kao i prethodna dva, igramo 3 komada. Kao i ixchel osigurava draw power. Iako je target za allure, daleko je najbolje, ako smo u mogućnosti, aktivirati u kombinaciji s dw dealingsima jer kad je discardan efektom karte vučemo još jednu kartu. Također vučemo kartu i ako je discardan na kraju poteza zbog efekta card of demise/into the void iako će ta povučena karta na kraju poteza najčešće biti također i sama poslana na groblje jer ćemo aktivirati više od jednog into the void ili pak kombinaciju into the void i card of demise. S 1400 bodova, kao i reficule ne predstavlja izrazitu napadačku silu, ali ako budemo u velikom škripcu, može poslužiti i za napad.

Spells:
To je to od monstera, a sad prelazim na spellove koji čine većinu decka, točnije 19 mjesta zauzimaju. Upstart igramo 1 komad jer je limitiran, karte čiji efekt kaže da se smije odigrati jednom po potezu 2 komada (osim banishment of daklords), a sve ostale po 3 komada. Pa krenimo onda s analizom.

Sljedeće 3 karte igramo po 2 komada svaku. Zašto baš dvije? Ne 3 zbog limitacije efekta na jednom po potezu. Praktički ako opet povučemo jednu od tih karata, ako imamo mjesta, najbolje ih je setati prije kraja poteza da možemo obnoviti ruku idući potez u slučaju da ne uspijemo pobijediti u prvom potezu, također stavljamo više backrowa pa je protivniku teže pogoditi s backrow removalom pravu kartu. S druge strane, ne 1 komad jer onda umanjujemo mogućnost povlačenja tih karata, a veoma je poželjno imati ih u ruci. Pot of duality nam omogućuje namještanje ruke kako spada. Imamo allure of darkness, ali ne i dark čudovište? Tu je duality koji povećava vjerojatnost da imamo u ruci točno ono što nam treba jer izabiremo 3 karte s vrha decka i dodajemo jednu u ruku. Drugi vrč, pot of desires nam daje +1. Ili možda -9? Nije jer tih 10 karata što mičemo iz decka nikad nisu ni bili u optjecaju. A pošto igramo veliku većinu karata po 3 komada, vjerojatno da maknemo 3 gift carda ili nekog drugog krucijalnog playseta je mala. Istanjuje nam i deck što je dobro. Iako teoretski možemo odigrati 2 komada bez da se deckoutamo, to treba napraviti samo u slučaju očajne situacije jer ćemo ostati skoro bez karata u decku. Nastanak ove karte je bitno pomogao brzini decka. I na kraju card of demise. Ah taj predivni card of demise. Omogućuje čisti +2. Naravno, da bi ga maksimalno iskoristili valja ne imati karata u ruci, pa je najbolje sve karte setati prije aktivacije. Ako imamo pot of desires i card of demise u ruci, bolje je prvo setati desires, aktivirati demise, povući koliko već možemo i onda aktivirati desires jer će nam desires dati kartu više, a može se dogoditi da povučemo neželjeno čudovište ili pak nećemo moći više setati spell/trap karta u zonu pa ćemo vući manje karata s demisom. Skraćeno, u trenutku aktivacije demisea, želimo imati što manje karata u ruci. Na kraju poteza, ako nam ostane karata u ruci moramo ih izbaciti, ali to je poštena cijena za efekt koji dobivamo. Također, ako je moguće, bolje je prvo aktivirati upstart goblin, pa onda card of demise, jer nakon aktivaije demisea protivnik više ne prima štetu. Ako povučemo 2 demisea, najbolje ga je setati kako bismo mogli resetirati ruku idući potez u slučaju da ne burnamo protivnika do kraja. Idealan topdeck.

Upstart goblin je karta koja u ostalim deckovima nama daje mogućnost da vučemo kartu, a protivniku u zamjenu dajemo 1000 bodova, ali ne i ovdje. Tu ako imamo reficule na polju vučemo kartu i još k tome nanosimo protivniku 1000 bodova. Najbolje je pričekati s aktivacijom dok nemamo reficule na polju jer ako dignemo protivniku bodove na 9000 probijamo tu magičnu granicu od 8000. Path of destiny koji zadaje protivniku 2000 bodova štete ne želimo vući jer u kombinaciji s gift card (3000 štete) ili tri and guessom (3000 štete) zadajemo 8000 bodova štete. U slučaju aktiviranja upstarta bez reficula treba nam kombinacija isključivo gift carda i/ili tri and guess. Tako da treba biti oprezan s ovom kartom. Igra se 1 komad.

Sljedeće karte sve igramo po 3 komada:

Kad igramo 3 into the void praktički igramo deck od 37 karata jer je to karta 1 za 1. Osim potrebe da imamo minimalno 3 karte u ruci (uključujući into the void) da bi uopće aktivirali kartu, nema nikakvih drugih costova koji bi ograničili upotrebu. Na kraju poteza, preostale karte kao i kod card of demisea, odbacujemo, ali najčešće neće ostati karata u ruci jer će većinom biti setane. Jako dobra karta.

Još jedna prekrasna karta koja u kombinaciji s bilo kojim monsterom u decku nam daje da povučemo dvije karte. Čak ni ne moramo imati monstera, ali u tom slučaju riskiranje odbacivanje čitave ruke u groblje. Naime, nakon aktivacije, ako nemamo ni jedno dark čudovište, moramo odbaciti čitavu ruku u groblje. Naravno, ako smo očajni, nekad valja i preuzeti rizik, s vremena na vrijeme se i isplati, ali je najbolje pričekati da povučemo monstera. Također služi za čišćenje mrtvih monstera iz ruke kao ixchela ili reficula ako smo ga već prizvali da oslobodimo prostor demiseu. Igramo namjerno sve dark čudovišta upravo radi sinergije s allurom.

Dobra karta u kombinaciji s browwom. Najbolje je pričekati browwa, jer kad je discardan nam omogućuje da povučemo još jednu kartu. Dw dealings je sam za sebe -1, ali ipak igramo 3 komada jer želimo imati stalni protok karata u ruci. Dw dealings je ipak generična draw karta koju možemo aktivirati bilo kad pa također tanji deck. Osim toga, protivnik isto vuče kartu i discarda, ali to nam i odgovara jer možemo doznati koji deck protivnik igra, pa možemo bolje predvidjeti tip monstera s tri and guessom odmah u draw fazi (ako idemo prvi u prvom gameu).

Karta po meni vrlo lijepog arta jedna je od novog darklord supporta. Dodala je puno konzistentnosti jer omogućuje traženje ne samo ixhcela, nego i reficula što deck prije nije mogao. Možda se smije aktivirati jednom po potezu, ali ipak ne mora stvarati višak u ruci ako smo ga već aktivirali zato jer je i target za ixchela. Ixchel kaze da može discardati sebe i još jednu darklord kartu (ne samo monstera) da povuče još dvije karte. U slučaju da želimo ostaviti reficula u ruci (ili za priziv, ili za allure) discardanje banishmenta je puno bolja opcija.

Traps:

A sad, prelazimo na trapove, pravu snagu ovog decka. Cijeli deck se temelji na povlačenju trapova te kasnije njihovom aktiviranju što nam osigurava pobjedu ako se pravilno resolvaju. Igra se 12 trapova, 4 različita, svi po 3 komada.

Trap verzija reficula. Ne prizovemo li reficula, ova karta će nam biti potrebna za pobjedu. Također izokreće efekte karata koje protivniku daju bodove u to da oduzimaju jednak iznos. Ako je moguće, najbolje je setati 2 komada kako bismo izbjegli protivnikove spell/trap removale. U slučaju da chaina mst na aktivaciju, mi možemo chainati drugi bad reaction to simochi tako da protivnik i dalje izgubi bodove. S redoslijedom aktivacije i vremenom aktivacije treba biti oprezan što ću uskoro objasniti.

Daleko najbolja burn karta u decku. Zadaje čistih 3000 bodova štete, bez ikakvog costa niti bilo čega drugog. Samo moramo imati bad reation/reficule. Karta koja nema nikakve koristi u bilo kojem drugom decku osim nekakvih ludih kombinacija s kartama kao hope for escape. Ova je karta ključ vaše pobjede. U prijašnjim verzijama decka igrala se isključivo ova karta zato jer sljedeće navedene trap karte nisu ni postojale!

Kao i gift card, zadaje 3000 bodova štete, ali ćete se trebati malo kockati. Naime, prvi uvjet je protivnik ima extra deck. U slučaju da igra monarche ili neki drugi deck bez extre bolje vam je odsajdati ovu kartu jer će vam smetati. Trebat ćete se više osloniti na gift card i path of destiny. Ali ako protivnik ima extru što je najčešće slučaj, morate reći tip čudovišta (fusion, synchro ili xyz) te onaj tko ima više navedenih čudovišta dobiva 3000 bodova. Upravo radi ove karte i igramo extra deck. Trik je u tome da igramo 1 xyz, 1 synchro te 13 fusiona, a malo koji deck će imati toliko fusion čudovišta, uglavnom će se sastojati od xyz/synchro karata. Kad deklarirate xyz tip, protivnik će gotovo uvijek imati više xyz čudovišta od vas ili pak ako vidite da igra deck koji koristi synchro prizive možete reći i synchro pa pošto protivnik ima više tipa čudovišta koje ste pozvali on će dobiti 3000 bodova (tj. Izgubiti s reficulom/bad reactionom na polju). Mi nikako ne želimo dobiti 3000 bodova jer nam neće biti od prevelike koristi, u svakom je slučaju bolje protivniku oduzeti jednaku sumu. A zašto igramo 1 xyz i 1 synchro? Zašto ne 15 fusiona? Jer je bilo slučajeva (posvjedočio sam) da protivnik igra 15 fusiona. Zato u sajdu možemo igrati još različite tipova extra deck monstera da možemo prema potrebi modelirati game 2/3. Ako se dogodi da imamo 2 tri and guessa, možemo reći i različite tipove čudovišta (na jednom xyz, a na drugom synchro) kako bismo osigurali točan pogodak. To radimo samo ako si možemo priuštiti pogrešku pri zvanju tipa karte, tj. i s pogreškom pri zvanju da možemo zadati 8000 bodova štete.

Posljednja trap karta u decku. Zadaje 2000 bodova štete, nešto manje nego prve dvije karte, ali isto važna za deck. U slučaju imanja reficula/bad reactiona na polju, koji god rezultat bio protivnik gubi bodove. Mi također bacamo novčić, tako da i mi možemo dobiti, ali i izgubiti bodove, no to je manje važno. Ovo je jedina karta koja vaš može spasiti bez reficula/bad reactiona na polju, jer uz malo sreće, osim što protivnik dobije bodove, može i izgubiti, a vjerujte mi, zna se dogoditi da se moramo osloniti i na taj faktor sreće. Najbolje je imati ovu kartu uz 2 komada gift carda/tri and guess jer ako povučemo 2 path of destinya i jedan gift card ili tri and guess to je zajedno 7000 (tu u igru dolazi važnost pravilne aktivacije upstart goblina). U slučaju završetka poteza s 2 path of destinya, trebati će vam barem još dvije tri and gues i/ili gift card.

A sad da rezimiram. Ovo je, kao što sam već naveo, jedan od najagresivnijih deckova u igri. Ne nužno jer može napraviti otk (to može i dosta drugih deckova) ili ftk ako gledamo sa strane da otk-amo protivnika u njegovom prvom potezu nego jer potpuno zanemaruje koji deck protivnik igra. Nurse burn igra svoju igru, a to je vučenje karata dok ne dobijemo hand pun burn trapova zajedno s refiulom/bad reactionom. Ne obazire se na protivnika, nema kalkuliranja, nema plana B. Nije bitno što protivnik igra. Bitno je samo povuče li on spell/trap removal ili pak hand trap kao droll & lock bird, a to može napraviti i tier 1 i rouge deck. Ljepota ovog decka je da može jednako izgubiti od fun decka i dobiti tier 1 deck. Tu čak ni ne dolazi toliko puno vještina protivnika u obzir (osim razumijevanja mehanike chaina te svjesnost da pravilno aktivira s/t removal, ako ga ima naravno). Dosta tu spominjem s/t removale, ali može se i preko toga preći. Posebno lako ako imamo reficula na polju. Naravno, ako protivnik ide prvi, može nam uništiti i backrow prije nego što ga smijemo aktivirati, ali to se pak svodi na to hoće li ga povući ili ne (mora i ići prvi za taj potez), a to ni nije toliko vjerojatno. Ako uzmemo statistiku od 10 dvoboja. Uzmimo da sam dobio 7, 2 sam izgubio jer nisam uspio postaviti polje kako treba, a taj jednom zbog s/t removala. Možemo dobiti i ako protivnik uništi krivu kartu, samo trebamo pravilno chainati.

Recimo da imamo reficula na polju, onda zanemarite tekst koji slijedi. Ako ga nemamo, trebamo paziti na redoslijed aktiviranja. Ako imamo jednog najbolje je prvo oprezno aktivirati jedan burn trap, po mogućnosti path of destiny, da vidimo ima li protivnik response, ako nema chainamo bad reaction. Ako i to prođe onda nakon što se bad reaction resolva chainamo ostale burn trapove u nadi da protivnik nije dobro tempirao aktivaciju s/t removala. Jer ako imamo jedan bad reaction, a protivnik s/t removal, ako je protivnik iskusan i zna što radi neće nam pomoći nikakve taktike. Ovo vrijedi za jednog bad reaction. Ako imamo 2 najbolje je prvo aktivirati prvi bad reaction pričekati da se resolva a zatim chainati sve burn trapove, tada je protivnik prisiljen chainsti svoj mst/cosmic cyclone što već, na prvi bad reaction nakon čega mi možemo chainti svoj drugi bad reaction te gadno naštetiti protivniku. Najveći je neprijatelj ovom decku pravilnom odigrani twin twister (ili dva različita s/t removala) jer bez reficula može uništiti oba bad reactiona. Kako god, zbog činjenice da protivnik može na kraju našeg poteza, ako ide prvi chainati s/t removal bez da mi možemo odgovoriti, bolje je ići prvi, ali nije ni sve tako crni ako idemo drugi. Prije svega, dobiti ćemo kartu više, a protivnik ni ne mora povući nešto što nam smeta.

Što se tiče danas popularnih tzv. hand trapova zbog postojanja droll & lock birda koji nakon što povučemo kartu osim u draw fazi može biti discardan na spriječi bilo kakvo vučenje/dodavanje karata iz ruke najbolje je malo ispipati ima li ga uopće protivnik. Zato je najbolje pričekati s into the void/card of demise jer ako na njih aktivira droll bird mi nećemo moći više vuči što će nas natjerati da sve karte u ruci setamo da ih ne bi morali discardati zbog drugog nepoželjnog efekta tih spellova. Zato prvo krenimo s allurom, dw dealings itd. dok se ne uvjerimo da protivnik ne posjeduje tu zlokobnu kartu. Preko ash blossom & joyous springa se može preći. Možda nas malo uspori, ali ne bi u potpunosti trebao uništiti naš potez zbog velike rotacije karata u ruci. Naravno, zaboliti će nas ako ga protivnik chaina na pot of desires ili card of demise, ali ništa preko čega se ne može preći. A što se tiče ostalih popularnih hand trapova kao ghost ogre ili winter cherries ili maxx „c“, ne moramo se ni najmanje brinuti za njih.

A što je sa sideom? Nije previše bitan. Nemamo luksuz mijenjati previše karata jer time ugrožavamo konzistentnost decka i njegovu sposobnost da nam da da povučemo potrebne karte. Eventualno možemo staviti par različitih tipova extra deck čudovišta kako bismo modelirali extru za tri and guess, iako to najvjerojatnije neće biti potrebno jer ćemo vidjeti prvi put nakon što aktiviramo tri and guess što protivnik igra. Možemo u ostatak sidea staviti hand trapove kao ash ili maxx c ili ghost ogre, gamma, što li već, posebno ako protivnik igra deck bez extre jer onda moramo maknuti tri and guessa jer će nam smetati. U tom slučaju hand trapovi su najbolje za ugrožavanje sigurnog toka protivničkog poteza. Možda je još bolja opcija igrati karte kao chain strike ili neke druge standardne burn karte kako bismo nadomjestili nedostatak tri and guessa (ponovno, samo ako nemamo koristi od tri and guessa, tj. protivnik nema extru). Od 3 dane opcije ovu s burn kartama najviše preporučam. I u krajnjem slučaju možete odabrati i staviti pokoji s/t removal ako se s time osjećate sigurnije.

Plusevi +
Zabavan, brz, otk, burn mehanika ( najbolji dio 🙂 ), mogućnost pobjeđivanja bilo kojeg decka, nitko neće očekivati ovaj deck

Minusi –
Mogućnost gubitka prijatelja, osjetljiv na s/t removale, bez plana B, osjetljiv na loše postavljeno polje u prvom potezu, mogućnost gubitka od bilo kojeg decka

Da prikažem potencijalnu snagu decka, opisat ću vam jedan dvoboj koji sam vodio. Protivnik je išao prvi te je igrao x sabere. A kako mehanika x sabera ide da discarda protivniku ruku, ja sam na kraju njegovog poteza završio s nula karata u ruci. Bio sam siguran da ću izgubiti jer sam bez ijedne karte na polju i u ruci trebao zadati 8000 bodova štete. Trebao sam nekako doći do +3 iz ničega. Prvo sam povukao card of demise. +2 S njim sam povukao pot of desires koji je dao +1. Sad sam već imao respektabilnu ruku. Još samo malo vukao, dodavao nove karte itd. Završio sam s 3 setane (2 burn trapa i bad reaction). Nije još dosta, treba mi još jedan burn trap, a sve što imam u ruci je allure of darkness. Iskušao sam svoju sreću te povukao točno ono što mi je trebalo – prvo dark čudovište da ne moram discardati sve i još tri and guess. Banishao sam dark čudovište, setao tri and guess i na početku idućeg poteza odnio pobjedu. Naravno, pratila me i sreća kroz ovaj dvoboj, ali htio sam reći koliko deck može biti razoran te da je moguć i comeback iz ničega.

Eto nadam se da ste uživali čitajući te da čete i sami iskušati ovaj deck, makar online. Također, isprike zbog povremeno krive gramatike ili nedosljednosti korištenja engleskih i hrvatskih izraza. Ako imate bilo kakvih pitanja slobodno komentirajte, rado ću odgovoriti!

Pozdrav, do idućeg članka

Vaš dark_angel

Victory!

6 komentara

  1. Uživao sam dok sam ovo čitao, sve si naveo sto je trebalo i lijepo objasnio.
    Očekujem još ovakvih članaka?!

    1. Bok, drago mi je da ti se sviđa. Nažalost, zbog dosta obaveza nemam vremena ni ući dovoljno duboko u deck, a kamoli još napisati čitavu deck analizu previše često. Ipak, ovaj mi se deck dovoljno svidio, pa sam odlučio s vama podijeliti ovaj burn deck.
      Pozdrav!

    2. Ok, svacam.
      Znas li mozda koliko kosta ovakav dek za napravit i koliko je ixchel vrijedna?

  2. Ixchel dodje oko 12 eura, i sad puta 3 to je 36 eura za 3 komada, vjv malo manje ako kupuješ playset odjednom. Malo je skuplji još gift card koji je nešto manje od 6 eura komad (oko 18 playset). I na kraju od skupljih karata je još demise koji dođe 15 eura komad, tj 45. eura playset, ili 30 eura 2 komada što je dosta za ovaj deck. Karte su skupe jer su do sad samo jednom izdane. Demiseova cijena će se istina spustiti dosta jer uskoro izlazi common reprint u kaiba legendary decks. Ostale karte možeš nabaviti od eura pa ispod. Preporučam ti da cijene gledaš na https://www.cardmarket.com/en/YuGiOh
    I prije nego što se zaletiš raditi deck iskušaj ga online da vidiš paše li ti. I naravno budi svjestan da je to fun deck, možda dobiješ localse tu i tamo, ali ne bih se baš kladio na top na regionalsima i slično.

    1. Ok, hvala
      Pogledao sam neke cjene i tamo mi kaze da je pot of desires oko 2-3€ (2017 mega tins), a ne kolko si ti rekao, al nmvz.
      Da haha, normalno da znam da je ovo fun deck i da ne moze osvojit puno osim localsa, definitvno cu ga prvo isprobat online

    2. Da, evo ispada i da je banihsment of darklords 4-5 eura, ali ništa previše, cijene sam rekao otprilike. Kako god, ako pričekaš izlazak demisea, osim ixchela, deck je prilično jeftin.

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.