Wind-Up deck analiza

Dobar dan želim čitateljima bloga, slijedi malo drugačiji review decka nego na što se navikli pa stoga toplo preporučam da se udobno smjestite i pročitate.

Početak Wind-Upa

Wind-upi su prvo izdani u ediciji Generation Force. Svidjeli su mi se kao archetype i shvatio sam da bi mogli imati potentijala jednog dana, ponajviše zbog Wind-up Factory karte. Kad je izašla Photon Shockwave edicija odmah sam krenuo u nabavljanje ostatka karata koje su mi trebale za deck. Veliki potencijal Wind-upa je otkriven izlaskom Order Of Chaos edicije gdje su dobili veliki support i tako je nastao takozvani hand loop zbog čega dosta ljudi ne voli Wind-upe. Od tada, ljudi su počeli overhypeati wind-up deck, ali smatram da je uzbuđenje oko njih lagano počelo padati zbog toga što nisu osvojili niti jedan YCS.

Iako su dosad WU bili brojni u topu nisu još osvojili. Na zadnja dva velika YCS-a u Sjevernoj Americi (Dallas i Chicago) nije bilo WU u top 8. U Europi su WU bili nešto uspješniji; 5 Wu igrača su bila u top 32, a od toga su 3 igrača ušla u top 8 na YCS Toulouse-u. U top 32 na YCS Leipzig su bila 4 WU decka, na YCS Brightonu nije bilo WU decka koji je toppao. Od važnijih uspjeha treba još spomenuti i da su Wind-Upi osvojili francuske nationalse.

Zašto Wind-up deck nije postigao bolje rezultate?

  1. Najveći je problem to što su igrači od početka spremni na njih i imaju dobro pripremljen side deck.
  2. Prelagano je spriječiti loop, u formatu u kojemu se igra 3-4 hand trapa u svakom decku nerijetko se dogodi da su WU zaustavljeni i ako otvore dobar hand (loop) u prvom potezu.
  3. WU igrači se previše fokusiraju na hand loop. Po mojem mišljenju više bi trebali igrati na control dio, a loop koristiti ako vide da je to bolja opcija. Na primjer protiv inzektor ili chaos dragon decka se ne isplati loopat zato što sa jednim toppom dragonflya ili chaos monstera mogu okrenuti duel.
  4. Nije još definiran (otkriven) build koji uspješno I konstantno ima rješenja na večinu drugih deckova.

Sve gore navedeno govorim u kontekstu većih svjetskih eventova. Na slovenskoj ili hrvatskoj sceni mislim da WU imaju dobar potencijal ako igrač ima skilla.

Iako mnogi govore da je WU autopilot deck ja se ne bih složio. Iz iskustva mogu reći da loop bio decka uistinu je jednostavan jer se ponavljaju 3 radnje, ali ostatak decka za igrati treba dosta razmisljanja I kalkuliranja.

Također igrač Wind-Up decka treba odlično poznavati rulinge kako bi postigao najviše iz svoga decka. Igrač Wind-Upa treba znati posložiti chainove u pravilnom redoslijedu, mora si vizualizirati kako će njegovo polje izgledati nakon što napravi određeni play, uvijek mora sagledati što bi protivnik mogao imati kao response budući da su WU jako krhki, također, nikada ne bi trebao doći u situaciju gdje više nema nikakav potez za napraviti jer je u prvom turnu napravio sva 3 Zenmaitya i 3 Rata.

Osobni rezultati

Na zadnja 2 regionalna turnira sam postigao dosta dobar rezultat ponajviše zahvaljujući staloženoj, smirenoj igri i naravno malo sreće. Na regionalsu u Zagrebu sam imao X:0 nakon swissa i izgubio sam od Urha Kovačiča u finalu, a na regionalnom u Ljubljani sam također imao X:0 nakon swissa, ali ovaj put sam izgubio u top 8. Ova 2 ključna matcha sam izgubio zato što sam

a) izgubio na kocki

b) povukao lošu ruku

c) protivnik je imao odgovor na svaki moj play

Prema iskustvu, rekao bih da je najgore kod igraš WU da protivnik ima Maxx “C”, Effect Veilera. Oni ne samo da nas zaustave kada radimo veći play nego ostave naše slabe monstere ranjive na njihove napade. Osim još standardnih trapova smetaju nam karte kao npr. Dragged Down Into The Grave zbog toga što nas uvijek ostave bez jednog dijela koji nam treba za napraviti veći play. Također veliki problem prestavljaju karte poput Skill Draina, Chain Dissappearancea, Macro Cosmosa.

Kao što možete sami vidjeti, većina Wind-upa imaju slabe statove a effecti su im dobri tek kada ih koristimo zajedno sa drugima. Jedini Wu monsteri koji mogu sami za sebe nešto napraviti su WU Rabbit i WU Soldier.

WU Soldier se ne igra u većini deckova, ali meni se pokazuje dosta dobar. U prvom handu je rijetko mrtav jer predstavlja prijetnju koja gazi TKRO-a, Cyber Dragona i sl. M-X-Saber Invoker ga može pozvati iz decka i u kombinaciji dobijemo rank 3/5 XYZ monstera I uštedimo jednog Zenmaitya.

Vani na YCS-evima se mogu vidjeti svakakvi WU buildovi iako najbolje rezultate do sad ostvaruju buildovi sa 3 WU Factory i 2-3 WU Magician.

Sada ću vam predstaviti svoj trenutni build iako se on zna često mijenjati:

Monster (17)
3 WU Shark
3 WU Rat
2 WU Magician
2 WU Rabbit
1 WU Kitten
1WU Soldier
2 WU Hunter
1 Gorz
2 Effect Veiler

Spell (17)
2 MST
1 Night Beam
3 Wind-up Factory
1 Pot of Avarice
1 Heavy Storm
1 Mind Control
1 Monster Reborn
1 Book of Moon
1 Dark Hole
1 Dimensional Fissure
1 Forbidden Chalice
1 Forbidden Lance
2 Pot of Duality 

Trap (6)
2 Solemn Warning
1 Solemn Judgemnt
2 Torrential Tribute
1 Fiendish Chain

EXTRA
3 Windup Carrier Zenmaity
1 M-Saber Invoker
1 Utopia 39
1 Utopia Ray C39
1 Leviathan 17
1 Temtempo Djinn
1 Leviair the Sea Dragon
1 Adreus
1 Tiras
1 Maestroke Djinn
1 Mazurhytm Djinn
1 Windup Arsenal Zenmaioh
1 Chimeratech Fortress Dragon

SIDE
2 Cyber Dragon
2 Kinetic Soldier
2 Dimensioanl Fissure
1 MST
2 Shadow Imprisoning Mirror
2 Bottomless Trap Hole
2 Chain Disappeearance
2 Royal Decree

Kao što možete vidjeti moj build je malo drugačiji od većine buildova, međutim, ne smatram svoj build ništa revolucionarnim, ali mislim da najviše zbog svojeg načina igre i dobro promišljenim potezima dobro prolazim na turnirima.

Također, nerijetko rađe uspostavim field presence nego idem na loop.

Na primjer, sa handom od magician+shark mogu protivniku skinuti 4 karte iz ruke ili mogu Pozvati rank 4 XYZ i rank 3/5 XYZ. To mogu biti recimo Maestroke Djinn i Tiras. Time dobijem 2 monstera za koje znam da će ostati na terenu neko vrijeme i napraviti pluseve.

Sve ovisi o situaciji I sposobnosti čitanja protivnika i naravno ostalim kartama u ruci.

Sada ću pojasniti još neke odabire koje sam napravio za deck.

WU magician, WU factory- po mojem mišljenju ili igrajte oboje 2+ ili ne igrajte niti jedno. Istina, znaju biti mrtvi topdeck ponekad, ali puno pridonose ekplozivnosti decka i stvaraju velike, često nedostižne pluseve.

 

Gorz- neočekivan, jedino mrtav kada imamo factory koji će protivnik ionako uništiti ako može jer inače stvaramo velike pluseve. Također, dobar potez je kada je WU Rabbit napadnut, koristimo eff i spustimo gorza ako protivnik ne obustavi napad.

Pot of Duality- igram ih jer ne igram TGU-a. Pridonosi konzistentnosti i često mi da baš onu kartu koja mi treba za neki play.

Dimensional Fissure- 1 u mainu, 2 u sideu. Dobar jer smeta deckovima poput DW i Chaos Dragon, također dobar u game 2,3 ako protivnik sidea Veilere, Maxx “C”.

Forbidden Chalice/Lance- još jedno iznenađenje, budući da zna pretvoriti bezopasne Wind-upe u malo jače. Koristi se ofenzivno i defenzivno.

Ostatak karata su više manje self explanatory. Htio bih još naglasiti neke dobre i loše strane Wind-upa kao decka ukoliko mislite da je to deck za vas da znate što možete očekivati.

Plusevi:

  • Brz deck sa puno opcija i različitih buildova
  • Zabavan, ali to je moje osobno mišljenje
  • Veoma kompetitivan ako se igra korektno
  • Trenutno nema jako loš match-up (možda skilled DW igrač)

Minusi:

  • Relativno skup deck za složiti
  • Dosta ovisi o početnom handu, koji nažalost zna biti prilično mrtav
  • Monsteri su slabi i deck se najviše oslanja na comboe
  • Protivnik će vam vjerojatno psovati najmilije dok mu vrtite hand loop

To bi bilo to od mene, nadam se da ste uživali čitajući ovaj post.

Pozdrav

8 misli o “Wind-Up deck analiza

  1. Sviđa mi se blog. IMHO, fale samo efekti najvažnijih karata, jer kad radiš deck analizu, rekao bih da je to must.

  2. @ccv: 2 rabbita igram, valjda si nešto krivo pročitao…
    nisam pisao effecte karata jer smatram da je to opće poznato, ako ne znaš, imaš google kao što ccv kaže.

  3. pre dobro si postavio slike na početku, pomalo hippie. no dobro sviđa mi se.
    jako dobar blog. Mnogo bolji blog za razliku od invazije Matinih blogova.

  4. na springu si igrao 3 rabbita a sad 2 zasto neigras tour guideve nemas ih ili sto?

  5. poslje par očajnih blogova konačno nešto kvalitetno,i to pisano od strane skilled igrača. Drago mi je da si,za razliku od većine ostalih deck analiza,naveo najveće slabosti decka. sve u svemu odlično,još koja slika i bilo bi odlično 😉 npr mogao si dati sliku svog decka pošto mnogi igrači nemaju priliku vidjeti cijeli WU deck na jednom mjestu :/

Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.