Top 10 Yu-Gi-Oh! Dvoboji – II. dio

Okej, da nastavimo od tamo gdje smo stali zadnji put, evo nastavka za Top 10 najboljih Yu-Gi-Oh! anime dvoboja. Za one koji ovo prvi put vide, provjerite i prvu polovicu liste da vidite kriterije i dvoboje rangirane od 10 do 6. Zbog veličine teksta činilo se idealno da listu podjelim na dva dijela. Dakle, bez odugovlačenja, evo popisa top 5 najboljih dvoboja u Yu-Gi-Oh! animeu. I ako to moram opet naglasiti: PAZITE SPOJLERI!

 

Top 10 Dvoboji u Yu-Gi-Oh! Anime Serijalu (II. dio)

 

5. Yusei vs Z-one

Ark_Cradle_(arc)

Možda malo ubacujem previše osobnog mišljenja u ovu listu, no osobno smatram da je 5D’s generacija najbolji serijal u Yu-Gi-Oh! franšizi. Uvođenje Sinkro čudovišta bio je velik i hrabri korak naprijed u evoluciji serijala, likovi su dobri i lako ih je zavoljeti, priča je dobra i zamršena, a dvoboji su izuzetno dobro koreografirani. Toliko dobro da se mora čestitati direktorima i scenaristima da su toliko toga predvidjeli unaprijed. I mislim da se to najbolje vidi u ovom dvoboju Yuseija i Z-onea.

Popričajmo prvo o postavi cijele priče: riječ je o finalnom dvoboju koji određuje sudbinu čovječanstva, i nakon nekoliko teških okršaja, glavni junaci napokon dolaze u samo srce Božanskog Hrama (čije japansko ime, Arkina Kolijevka, ima malo više smisla), koji je zapravo čitavi grad Neo Domino, iz budućnosti, okrenut naopako, i koji polako pada na pravi Neo Domino. Trebam li ići u detalje kako sci-fantastično to zvuči? Uglavnom, Z-one kani srušiti Hram na grad, uništiti ga i na taj način osigurati budućnost gdje Sinkro čudovišta ne mogu uzrokovati kraj svijeta, no kako taj plan uključuje masovno ubojstvo, Yusei je odlučio to spriječiti i naći bolje rješenje. Stoga, slijedi jedan epski dvoboj, na nebu Neo Domino grada, koji je omogućen uz Aporijinu pomoć, preko čega Yusei-Go motor za dvoboje sada može letjeti. Naravno da će neki reći da su određeni koncepti ovdje malo smiješni (kao da “karteške igre na motorima” nije dovoljno kritizirano), i ono što slijedi samo je nastavak niza što se može opisati ili kao najgluplji žestoki dvoboj ikad, ili najžešći glupi dvoboj ikad.

I kao i uvijek, glavni junak je u frci od samog početka, jer njegov protivnik ne nešto kao mehanički bog iz budućnosti, i koristi arhetip Vremeplovnih Vladara (“Timelord”) koji su u prethodnom dvoboju predstavljeni kao nezaustavljiva čudovišta: ne mogu biti uništeni, i Z-one ne prima nikakvu štetu u borbi s njima, a ako se bore aktiviraju užasne efekte. S druge strane, Yusei je dobio preostale Obilježene Zmajeve od svojih prijatelja, i tokom dvoboja uspješno i efikasno prizove jednog po jednog, no kako njegov protivnik koristi Vremeplovne Vladare, i kako se dvoboj odvija na dvije tisuće metara nadmorske visine, jedna greška mogla bi ga stajati života. No ipak, za svakog Vremeplovnog Vladara kojeg Z-one prizove, Yusei ima protumjeru i uspijeva se suočiti s naizgled neizlaznom situacijom.

5Dx149_Z-one

Ono što je još zanimljivo kod ovog dvoboja jest da se razgovorom napokon pokrije cijela priča o tome tko je Z-one, i zašto želi uništiti grad. I tu se dvoboj prebacuje iz obračuna moćnih bića u psihološki konflikt oko toga tko čini dobro djelo. Sama priča je prilično zanimljiva, do ovog trenutka fanovi su već počeli spekulirati da postoji poveznica između Z-onea i Yuseija: luk na Z-oneovom tronu nalikuje na luku na Yuseijevom motoru, kresta na njegovoj glavi odgovara istoj na Yuseijevoj kacigi, ima čak i prorez na maski koji nalikuje na njegovu narančastu oznaku na Yuseijevom licu, i sada napokon dobivamo odgovor: Z-one JEST Yusei. Točnije rečeno, on je čovjek iz budućnosti koji je preuzeo Yuseijev identitet, skupa s njegovim izgledom i mislima, ne bi li spasio svijet od propasti. I to je njegov as u dvoboju protiv Yuseija: Z-one ga razumije, i zna sve njegove snage i slabosti, uključivši i njegovu povezanost s prijateljima koja ga je do sada jačala, i on zna kako to koristiti protiv njega. I dolazimo do dileme: Yusei je preko Z-onea bio prisutan u budućnosti, kada se dogodila kataklizma, i nije mogao spasiti svijet, stoga kako možemo znati da će sadašnji Yusei proći ikako bolje?

Još jedan aspekt svega toga je da se u potpunosti promjeni stav publike prema Z-oneu. On više nije zlikovac, štoviše dođe nam da navijamo za njega, jer u stvarnosti pokušava popraviti svoju grešku i ima plemenite namjere da spasi svoj svijet, čak i ako to uključuje žrtvu svih stanovnika Neo Domina, njegova budućnost jest sto puta okrutnija. I upravo to, a ne Vremeplovni Vladari, stjeraju Yuseija u kut. Da li mu se opće isplati boriti se ako će sve ionako završiti isto kao i u Z-oneovom vremenu?

Naravno, dilema ne traje dugo, Yusei shvati da može napraviti bolje, i nakon nekoliko misletina, jednog Obi-Wan trenutka u Yuseijevoj podsvijesti, i naizleg preobrazbe u Super Saiyana… Ovo se desi:

YGO5D150

Ako je ikada postojao trenutak u Yu-Gi-Oh! serijalu koji me je držao na rubu stolca, onda je to upravo ovaj: prizivanje Repatičnog Kvazarnog Zmaja (“Shooting Quasar Dragon”) jedan je od najžešćih trenutaka u cijeloj priči. Priziv je spektakularan, i Yusei napokon ima nešto čime se može suprotstaviti Z-oneu. Do sada je borbe s Vremeplovnim Vladarima zaobilazio i fokusirao se samo na to da ošteti Z-onea, ali sada može preokrenuti izglede i dotući svojeg protivnika kako spada. A to čak nije ni vrhunac dvoboja!

Čim mislio da je Yusei u prednosti, Z-one prizove svog asa, Ultimativnog Vremeplovnog Vladara Sephylona (“Sephylon, the Ultimate Timelord”), i opet stjera Yuseija u kut i pokrene napad koji bi ga inače dovršio… da nije bilo njegove posljednje karte, koja isto tako imenom aludira na njegove čarobne riječi: Zborne Želje (“Converging Wishes”), i to pokrene moj iskreno omiljeni dio dvoboja: konačni obračun nije između Sephylona i Kvazarnog Zmaja, već Zmaja Zvjezdanog Praha, koji je sada ojačan od svih drugih Obilježenih Zmajeva. Najspektakularnije od svega jest to da se ATK svih Obilježenih Zmajeva zbraja, i rezultat jest okruglih 23.000 bodova, tek toliko jako da se suprotstavi Sephylonu i njegovih 20.000. Kasnije se te vrijednosti smanjuju naizmjenice, no konačni rezultat jest neizbježan.

Može biti da je Yusei koristio hrpu karata koje nikad prije nisu korištene, što možda omaložava kreativnost, ali količina fanservicea u ovom dvoboju, da ne spominjem dramu i adrenalin, su fantastični.

 

4. Kaiba vs Zigfried

Yugioh194

Ne moraju svi dvoboji uključivati glavne junake. Ponekad je dovoljno da budu savršeno koordinirani, i uključuju epska čudovišta, i njihove jednako epske, mada malo zamrščenije korisnike. Dakle, Kaiba se suočio s nekoliko opasnih protivnika, kao prvo njegovih nekoliko konfrontacija s Yugijem, dalje njegovi dvoboji s Pegazom, ili s Dartzom, no meni je iskreno omiljeni dvoboj iz DM generacije obračun Kaibe protiv jednog od zaboravljenih Yu-Gi-Oh zlikovaca: njegov korporativni rival Zigried von Schroeder.

Zigfried nije baš nešto lako uočljiv, osim po svojem pomalo ženstvenom šarmu i ljubavi prema rozoj boji. Mislim, u odnosu na neke druge zlikovce poput Marika, Bakura i Dartza, on je prilično slab kao lik. Istina je da je Zigfried najbliže što se može doći u stvaranju idealnog protivnika za Kaibu, pri tome uzevši u obzir samo to da su obojica milijunaši na čelu uglednih firmi, i da su obojica tehnički genijalci. Štoviše, Zigfried je navodno bio blizu u stvaranju holografske tehnologije koja je ključni element u cijelom serijalu, samo da bi ga u tome Kaiba nadmašio, no čak i uzevši to u obzir, Zigfried nije zlikovac vrijedan spomena, pa nije čak ni finalni protivnik u ovoj arci. I to ne igra u njegovu korist pri odabiru ovog dvoboja, no ipak postoji nešto što ovaj dvoboj čini posebnim, a to je predstava i koordiniranost.

Kao prvo, Kaiba i Zigfried su rivali, što znači da će se stvari zakuhati između njih, no još jedna stvar koju bih htio istaknuti jest Zigfriedov stil dvoboja: njegov arhetip Valkira, baziran na epskoj Pjesmi iz Niebelunga, djeluje slabo na prvi pogled, no ima zanimljive karakteristike, prije svega to što se bazira na izbacivanju protivničkih karata iz igre. U to doba, najgore što se moglo dogoditi jet bilo uništenje karata i slanje na groblje, i efekti koji izbacuju karte iz igre bili su rijetki i dosta nepraktični, stoga se činilo kao dosta velik izazov vidjeti jednog zlikovca koji koristi upravo to svojstvo za svoje karte.

I to očito djeluje, i Kaibine karte bivaju izbačene iz igre jedna za drugom. Možda se pretvara da mu je svejedno, ali Kaiba biva stjeran u kut više nego jedamput tokom ovog dvoboja, polako gubi karte i pokušava zadržati vodstvo. Zigfried očito drži sve konce tijekom početka dvoboja, no stvari se promjene kada jedna određena karta u Kaibinom špilu nastupi na scenu po prvi put: Kaos Carski Zmaj – Izaslanik Kraja (“Chaos Emperor Dragon – Envoy of the End”).

ChaosEmperorDragonEnvoyoftheEnd-JP-Anime-DM-NC

Ta karta je jedva čekala da ugleda svjetlo dana, pogotovo što je ovaj zmaj bio ispred svog vremena, i njegov razorni efekt spašava Kaibinu glavu. Za one koji nisu upućeni, to znači potpuno uništenje svih karti na terenu i u rukama oba igrača, uz masovnu štetu nanesenu Zigfriedu. I sljedeći je potez onaj koji postavlja igralište za finalnu rundu: kada Zigfried aktivira Čarobni Milodar (“Magical Alms”), što u principu znači da obojica sada moraju pogađati koliko će karata Čini koristiti u svakom potezu, i ovisno o tome da li su pogodili točno ili ne, ili će dobiti Životne Bodove, ili će dobiti toliko štete u facu. Zigfried opet postavi teren tako da je Kaiba u nedostatku, i sve sada ovisi i Kaibinom sljedećem potezu.

Ima samo jednu kartu u ruci, i nijednu na terenu, i mora pogađati koliko će Čini koristiti. Nitko ne bi naveo neki visoki broj, ali Kaiba deklarira da će koristiti četiri. I tih četiri karte su, redom: Karta Propasti (“Card of Demise”), kojom izvuče sve ostale karte, nakon toga Oslobođenje Duša (“Soul Release”), Reprodukcija Čini (“Spell Reproduction”) i Dimenzijska Fuzija (“Dimension Fusion”). Pogodio je točno, i dobivene Životne bodove potroši za tu karte i odjednom dobije čitavu vojsku moćnih zmajeva. No, njegov je protivnik Brunhilda (“Valkyrie Brunhilde”), koja za svakog zmaja postaje sve jača, stoga Kaiba mora uništiti vlastite zmajeve u samoubilačkim napadima, kako bi na kraju njegova preostala tri Plavooka Bijela Zmaja dokrajčila Brunhildu, i onda je ovo stanje: Kaiba ima tankih 50 LP-a, Zigfried ima 3000, a kako upravo toliko iznosi i ATK zadnjeg Plavookog, pogodite što se sljedeće dogodi.

Yugioh195

Savršeni finišer!

Toliko je naknap bilo da Kaiba izgubi, i svi su se brojevi tako posložili da Kaiba ipak na kraju ispadne pobjednik. Ja volim matematiku, i stoga me završnica ovog dvoboja daje neopisivi užitak!

 

3. Tim 5D’s vs Tim Unicorn

YGO5D102

Mislite da je prethodni dvoboj bio naknap? To je ništa u odnosu na OVO!

Riječ je o početku svjetskog prvenstva, i nema baš nekog posebnog značaja za ovaj dvoboj u priči osim što odlučuje tko ide dalje u turniru, no u odnosu na preostale dvoboje iz ove ere, ovaj je uistinu napet i odlučan.

Yusei, Jack, Crow i Akiza upali su u WRGP turnir, s krajnjim ciljem da se sretnu i obračunaju s Yliasterom u finalu, no Tim Unicorn (u ostatku teksta Jednorozi) koji im stoje na putu dosta su izazovan protivnik, sudeći po tome da čitav dvoboj traje 5 punih epizoda! Tim 5D’s jesu više nego sposobni duelisti, no Jednorozi posjeduju nešto što 5D’s tek trebaju utrenirati, a ključno je za ovaj turnir, a to je timski rad. Jednorozi ne samo da su utrenirani i dosjetni, već imaju plan za dvoboj koji je dogovoren unaprijed, i svaki od tri duelista, Andre, Breo, i Jean, moraju odigrati svoju ulogu ne bi li se mogli obračunati s moćnim Timom 5D’s i njihovim legendarnim zmajevima. Plan je fenomenalan, i način na koji 5D’s odgovara na njihovu shemu na kraju stvori jedan izuzetno napeti dvoboj.

Stvari započinju još i ranije, kada se obje ekipe uvježbavaju na stazi, i Andre zahtjeva dvoboj s Yuseijem. Taj dvoboj za Jednoroge ima dvije uloge: prvo, procjeniti Yuseijeve sposobnosti, i drugo i bitnije, dati njegovoj ekipi dojam da Andre koristi špil fokusiran na snagu. To navede tim 5D’s da u prvoj rundi pošalju Jacka, pošto njegov špil također igra na čistu brutalnu snagu, no kako se ispostavi, to je bio krivi dojam, i Andre onda pokaže pravo lice Jednoroga: kao organizirani, snalažljivi, i nepredvidivi duelisti.

Plan uspije, i Andre s velikom lakoćom porazi Jacka, i kvar na njegovom motoru rezultira u prometnoj negzodi, a to je tek početak problema za Tim 5D’s. Zbog tehničkih razloga, ekipi prijeti diskvalifikacija ukoliko Jack ne uspije unatoč nezgodi dogurati svoj motor u boks, a prethodno je zbog varanja druge ekipe Crow također doživio prometnu nezgodu i ne može prisustvovati u ovom dvoboju. Što znači, da sljedeći dvoboj ovisi o Akizi, koja naknap uspije preteći Andrea i spasiti ekipu od eliminacije zbog brzinskih pravila. U njenom pak dvoboju, Akiza uspješno prizove svog Zmaja Crne Ruže (“Black Rose Dragon”), i na iznenađenje Jednoroga, isto tako prizove i <strong>Zmaja Zvjezdanog Praha</strong> kojeg joj je Yusei dao, jer je shvatio da Jednorozi imaju plan za obračunavanje sa svim članovima ekipe 5D’s, stoga je bilo nužno da Akiza učini nešto nepredvidivo.

YGO5D099

No, ni Akiza ne prođe bolje, jer njen protivnik je zbog prevelike količine Brzinskih Brojača jednostavno započeo s prevelikom prednošću, tako da je posljednji igrač za Tim 5D’s upravo Yusei. Drugim riječima, sam se mora obračunati sa sva tri člana Jednoroga.

I okršaj nije jednostavan, pošto sva trojica ubacuju zajedničku taktiku koja se, na Yuseijovu žalost, vrti oko uništenja špila. Yusei svim snagama pokušava okrenuti situaciju u svoju korist, i to rezultira u nekoliko napetih trenutaka u kojima Yusei na knap izbjegne konačni udarac, te epske scene kao što su priziv Zmajskog Viteza Draco-Equistea (“Dragon Knight Draco-Equiste”) ili Smećarskog Razarača (“Junk Destroyer”), no kako se strategija Jednoroga odvija, na posljetku Yuseiju ponestane karata u špilu, što znači da će njegov sljedeći potez biti i posljednji.

Stvarno, sve što je Jean trebao onda napraviti na svom potezu jest završiti ga, i to bi bio kraj za Tim 5D’s, ali Yuseijeva domišljatost postavi teren tako da će na kraju poteza Jean izgubiti, stoga se prvo treba s tim pozabaviti, što i učini prizivanjem Hipnoroga (“Hypnocorn”). Yuseijev teren je time skoro prazan, nema više karata u špilu, i stvarno, sve što je Jean trebao napraviti da pobjedi jest završiti svoj potez. No učinio je jednu grešku, i u doživljaju dvoboja je odlučio napasti s Hipnorogom i time simbolički poraziti Yuseija.

I tu je Yusei koristio svoju posljednju kartu: zadnju kartu u svom špilu, i zadnju kartu u svojoj ruci, koja ispade da je Čuvar Uporišta (“Stronghold Guardian”), čiji efekt povisi njegovu obranu, obustavi napad i nanese tek toliku štetu Jeanu da ge to na kraju košta pobjede.

Sve je karte istrošio, imao je skoro ništa na kraju, niski Životni Bodovi, i ipak je Yusei učinio nemoguće i pobjedio prvu rundu za Tim 5D’s. Toliko napetih trenutaka je bilo u ovom dvoboju da je to neopisivo. Svaka čast ekipi, zaslužili ste slavlje koje je slijedilo.

5Dx103_Celebration

 

2.Yugi vs Yami

Yamiandyugifinal

Ne zaslužuje li svaki serijal pošteno finale? I svi mi smo ljubitelji originalne DM ere, zar ne? Stoga, logično je da je posljednji dvoboj u tom serijalu isto tako i njegov najbolji dvoboj. Pogotovo nakon što smo proveli cijelu sezonu gledajući samo Yu-Gi-Oh verziju Pokemona, gdje se samo promatraju borbe čudovišta bez pravila, i bez posebnih dvoboja… izuzev Yugijevog dvoboja protiv Bakure, koji, sada kada sam se toga sjetio, zaslužuje počasni spomen, jer je zbog istog razloga kao i prethodni dvoboj bio napet zbog elementa deck-out gubitka. No, to bi onda pljuvalo u facu dvoboju koji je slijedio nakon toga, i to je onaj dvoboj koji su fanovi iščekivali.

Svi smo u to vrijeme znali da je prije ili poslije moralo doći do toga: dan kada će se faraon Atem sjetiti svoje prošlosti i prijeći u zagrobni život. No to je zahtjevalo nešto posebno, nešto spektakularno, jedan jako poseban dvoboj. Netko se mora boriti s faraonom kako bi ga otpratio u zagrobni život, i mada se Kaiba sa svakom zaslugom dobrovoljno javlja, samo je jedna osoba koja to može učiniti.

Cijeli se serijal gledatelji moraju obračunati s činjenicom da su Yugi i Yami Yugi dvije skroz drugačije osobe, i u dilemi smo oko toga koji je od njih dvojice pravi junak priče. Svo ovo vrijeme Yami je bio onaj koji se najžešće borio, i to s dobrim razlogom što ima povezanost s drevnim mističnim moćima. Yugi je bio nešto više od vozila za njega, no znalo se da ima talenta za dvoboje, samo se postavilo pitanje koliko je točno dobar u odnosu na Yamija. I sada, nakon ovog dvoboja, imamo i odgovor.

Finalni dvoboj između Yugija i Yamija upravo je ono što se i trebalo dogoditi, samo što smo to odgađali preko 200 epizoda. Možda u dvoboju jest riječ o Yamiju, no nas zanima samo Yugi, jer ovo je trenutak kada se on mora dokazati. Mora pokazati koliko se razvio kao lik, kao duelist, i pokazati koliko je točno naučio od Yamija u svim svojim avanturama, te koliko se on može usporediti s njim. Čak i pred dvoboj slijedi velika dilema kada Yugi i Yami slažu svoje zasebne špilove, stoga napokon možemo vidjeti kakav je špil Yugi odlućio igrati. Jer to više nije onaj isti špil kojim su Yami i Yugi zajedno prošli kroz nedaće, sada su to dva skroz zasebna kolektiva, onoliko slična i različita koliko su to i Yugi i Yami. A nas zanima samo kako će se Yugi snaći.

vlcsnap-2014-01-12-12h56m33s249

I bogami, Yami nije njemu priredio jednostavnu kušnju. Od samog početka, Yugi se mora suočiti s <strong>Egipatskim Božanskim kartama</strong>, tri najnemilosrdnije nemani u cijeloj igri u to doba, i to se čini kao bitka Davida i Golijata… s tom razlikom da bi neki čak i rado navijali za Golijata u ovom slučaju. I onda se i to desi, i Yugi učini nezamislivo i porazi sva tri egipatska božanstva u jednom potezu (koji, glede službenih pravila, nije validan). I onda kada se taj element stavi nastranu, napokon možemo gledati kako će se Yami snaći bez njih. Što je, štoviše, prilično solidno, jer kasnije se Yugi mora suočiti i s Mračnim Čarobnjakom, koji se na Yamijevoj strani čini nezaustavljiv!

U svakom slučaju, sada se dvoboj njiše na svaku stranu, i za razliku od prethodnih epizoda, gdje smo imali okršaje glavnog lika i jednog negativca, gdje je ishod bio predvidiv u odnosu na radnju, znamo da će dobro na kraju pobijediti. Ali ovdje… ovdje ishod može ići u bilo kojem smjeru. Možda će Yami pobjediti i natjerati Yugija da krene u vlastitu pustolovinu da ga može nadići. Možda će Yugi pobijediti i tako se dokazati kao pravi Kralj Igara. A možda će biti nerješeno, jer su obojica jednako dobri. Ishod je neizvjesan, i do samoga kraja ne možemo znati za koga da navijamo ili kakav kraj priče želimo.

Ishod je zato prilično iznenađujuć: Yugi ne samo da je porazio Obeliska, Slifera i Raa, već je predvidio da će ih faraon htjet vratiti, stoga je odigrao jednu kartu koja će to spriječiti: Zlatni Sarkofag (“Golden Sarcophagus”), koji u krajnjoj ironiji predstavlja kutiju u kojoj je Yugi našao Milenijsku Zagonetku. Kutija koja je njih dvojicu spojila sada igra ključnu ulogu u tome da ih rastavi.

Gold-Sarcophagus_FL

I to je to, Yugi je pobjedio, dokazao je da je odrastao, i da se može sam snaći u okrutnom svijetu. A Yamijevo vrijeme je došlo, i on se mora uputiti na svoj vječni počinak. To je okrutna stvarnost, i to je kraj priče, no toliko je dirljiv i ispunjujuć da ga mogu smatrati vrhunskim dvobojem u cijelom DM serijalu. Epilog je sjajan, dvoboj je bio fenomenalan, i način na koji je predstavljen je bio idealan. Ta jedna vrata koja su se zatvorila otvorila su put svim nadolazećim generacijama Yu-Gi-Oh! serijala.

To jest, epilog bi BIO sjajan ako ste gledali japansku verziju! Cijeli dirljivi epilog i priče o tome što je bilo s likovima i kako se Yugi snašao bez Yamija su odsutne u američkoj verziji! Baš vam hvala, 4Kids, opet ste nam upropastili ugođaj.

 

Prije nego li raspalimo situaciju na broju 1, evo još nekoliko počasnih spomena:

 

POČASNI SPOMEN:

Yugi vs Raphael

bVFbATX

 

POČASNI SPOMEN:

Yuma & Nash vs Don Tisućni

yumanashdonthousand

 

POČASNI SPOMEN:

Yugi, Jaden & Yusei vs Paradox

 

POČASNI SPOMEN:

Tim 5D’s vs Aporia

YGO5D136

 

Dakle, za ovo ću vjerojatno dobiti malo negativnih komentara, jer svima je očito DM era bila najbolja. Ali iskreno… Ne bih se složio s tim. Primjetit ćete da kroz cijelu listu dominiraju uglavnom dvoboji iz DM i 5D’s ere, jer dvoboji su baš u ta dva razdoblja bili i najbolji. Kao što sam rekao prije, smatram da je 5D’s era zlatno doba u Yu-Gi-Oh povijesti, jer su dvoboji ovdje najbolje koordinirani i imaju najbolju simboliku. Nije bila to laka odluka, no ako na prvom mjestu ne može biti epski okršaj između Yugija i Yamija, onda preostaje samo jedno…

 

BROJ 1:

Yusei Fudo vs Jack Atlas – Finale

 

To da su finalni dvoboji u Yu-Gi-Oh animeu prijateljski orijentirani već postala tradicija i znamenitost za ovaj serijal. Posljednji okršaj nikada nije protiv glavnog zlikovca, već slijedi tek nakon toga. Na početku je bio Yami protiv Yugija, zatim u GX-u Jaden protiv Yugija, u Zexalu Yuma protiv Astrala, i mogu samo nagađati da će se Yuya suočiti s Declanom ili svojim dvojnicima na kraju svoje priče. Svijet nije u opasnosti, tako da nema stresa od vječne propasti ili štogod, već će posljednji dvoboj biti upravo o glavnim likovima.I nitko tu priču nije bolje ispričao od Yuseija i Jacka.

Nije riječ o spašavanju svijeta, već želimo znati što će biti s likovima na kraju? I nakon što su toliko toga uložili da spase svijet, naši junaci zapravo nemaju pojma kako time upotpuniti vlastite živote. Onda jednom zgodom dođe Jack Atlas, i zahtjeva da on i Yusei konačno srede svoje račune. Ova dvojica su epski rivali, i suočavali su se nekoliko puta, i svaki je od tih dvoboja posebno dobar, no obojica su se razvila, kao duelisti i kao likovi, i kako stvari stoje više ne znamo tko je istinski bolji igrač od njih dvojice. Stoga su se odlučili na jednu zadnju vožnju, jedan dvoboj da to okonča za sva vremena. Čovječanstvo je spašeno, ali u ovom dvoboju odlučit će se budućnost njih i njihovih prijatelja, i Yusei zna da samo tako može odgovoriti na sva pitanja.

Od početka do kraja, vidi se da obojica igraju ozbiljno, i njihovi asevi, Zmaj Zvjezdanog Praha i Crveni Zmaj Nadzloduh su od početka odigrani, i isti čas izbačeni iz igre kako bi se Yusei i Jack suočili sa svojim pravim snagama. Nakon toga slijedi niz motorističnih vratolomija i ludih poteza, kao recimo onda kada Yusei vozi kroz rotirajući ventilator! No zapravo, svo vrijeme obojica voze kroz distrikte koji su povezani kroz sva razdoblja u radnji: prođu kroz Neo Domino, prijeđu most i nađu se u industrijskoj zoni u bivšem Satelitu, i svaki puta se prisjećaju prošlih događanja, svo to vrijeme prizivavši svoja zasebna Sinkro čudovišta koja se međusobno bore u fenomenalnom okršaju.

No onda se njihovi zmajevi vrate u igru, i sada moraju pokazati svoju novu snagu: Jack i njegova Goruća Duša, i Yusei i njegov Bistri Um, što rezultira u prizivanju njihovih najmoćnijih nemani: Repatični Zvjezdani Zmaj (“Shooting Star Dragon”) i Skarletni Nova Zmaj (“Red Nova Dragon”). Dva titana, dva simbola neopisive snage, konačno se obračunavaju u epskom okršaju.

Zvjezdani Zmaj je možda razorniji zbog svojih višestrukih napada, ali u izravnoj borbi naravno da je Skarletni Nova Zmaj jači. I to što je on prvi prizvan ide Jacku u korist. No, Yuseijeva odigrana strategija na kraju izjednači snage, i dva se zmaja sukobe u iznimno žestokoj sceni borbe, što je zanimljivo u serijalu u kojem čudovišta bivaju uništena u jednim napadima. Rezultat je izjednačen, i oba zmaja bivaju uništena… osim što Jack prizove svog Crvenog Zmaja Nadzloduha nazad. Slijedi finalni potez, i kako to završava?

Finalnom simbolikom.

Yuseijev konačni potez prizove Smećarskog Ratnika (“Junk Warrior”) da se bori s Crvenim Zmajem. Smećarski Ratnik možda se čini kao bezvrijedna karta, ali njegov efekt u ovom dvoboju dolazi do izražaja: on dobiva dodatnu snagu od svakog Yuseijevog čudovišta razine 2 ili niže. A on trenutno ima hrpu takvih, koji su k tome ojačani zbog efekta Zvučnog Ratnika (“Sonic Warrior”).

Pogledajmo samo što to ve znači: dvije Yuseijeve omiljene karte kroz cijeli serijal su bile Smećarski Ratnik i Zmaj Zvjezdanog Praha. Naravno, svima se više svidio zmaj zbog efikasnog efekta i zbog simbolike koju dijeli s Yuseijom, jer poput Zmaja, Yusei ima naviku da žrtvuje samog sebe ne bi li zaštitio druge. No, ako se malo promisli, ta karta je… nekako bila forsirana na njega svo to vrijeme, morao se žrtvovati za druge jer su situacije bile ozbiljne. No sada je to vrijeme završilo. Ne bi se smio žrtvovati za druge, sada se mora naučiti izboriti za sebe. Ne, ono što smo otkrili u ovom dvoboju jest da je njegov pravi as svo ovo vrijeme bio Smećarski Ratnik. Mada je baziran i izrađen od smeća, Ratnik ima golemi potencijal, baš kao i Yusei koji je odrastao u otpadnom distriktu Satelita i postao najbolji duelist na svijetu. I svojim efektom isto tako simbolizira još jednu Yuseijevu vrlinu: kao što Smećarski Ratnik postaje jači u prisustvu slabijih čudovišta, tako isto i Yusei doziva svoju snagu iz svojih prijatelja. A tokom dvoboja, on čak i pojasni što ta povezanost točno znači!

A sjećate li se jedne određene scene iz prve uvodne pjesme? U kojoj Smećarski Ratnik napada Crvenog Zmaja Nadzloduha? Na prvi pogled se to čini suludo, Smećarski Ratnik je preslab da bi tako napao tu crvenu neman. Ali ovdje, to ima smisla. Doživljavamo istu scenu, i Smećarski Ratnik dovršava krug s jednim gorostasnim brofistom.

Nostalgija. Simbolika. Rivalstvo. Okršaji. Zmajevi. Reference i povezanost. Odabiranje pravog puta. I hrpa epskih dvoboja čudovišta! Ovaj dvoboj sve je potrefio, i Jack Atlas na samom kraju to nazove “veličanstvenim” dvobojem. Nije bio lagani izbor, no što se mene tiče, ovaj je dvoboj priču najbolje upotpunio, i stoga ga proglašavam najboljim dvobojem u Yu-Gi-Oh! povijesti.

 

Uzevši u obzir golemu količinu dobrih dvoboja, sigurno su mi neki promakli, stoga slobodno recite da li se slažete s mojim odabirom u komentarima. To bi bilo sve za danas, pratite Yu-Gi-Oh! Planet za još vijesti i članaka o vašoj omiljenoj igri, i kao i uvijen, igrajte pošteno.

-Hawk