Chapter 1:
Dantes Inferno:
‘’Voi che entrate lasciate ogni speranza’’
Svima nama koji čitamo lektiru je poznat ovaj citat,nekima možda i nije ili ne razume talijanski ili pak nisu pročitali lektiru i time zaradili jednu veliku jedinicu.E pa riječ je o Danteovoj Božanstvenoj komediji,a citat se nalazi na samom ulasku u pakao:
‘’ Vi koji ulazite ostavite svaku nadu’’
Zapitamo se kako je onda u dubljim djelovima ako svaku nadu ostavljamo već na samom ulazu u njega. Sigurno ste se zapitali kakve veze imaju Božanstvena komedija i Yu-Gi-Oh!. Zapravo nemaju dodirne točke.Yu-Gi-Oh je proizvod Japanaca a Božanstvena komedija talijanskog renesansnog pjesnika Dantea, ali prvi dio Božanstvene komedije i jedan Archetype imaju nešto zajedničko, a to je pakao.
Za monstere ovoga archetypa možemo reći da su došli iz samog dna pakla bolje rečeno devetog kruga, mjesta gdje izdajice ‘’uživaju’’ vječnu torturu i gdje sam nečisti stoluje. Ako se još niste sjetili o kojem archetypu govorim evo vam mala pomoć.Izvorni naziv karata je Demons (izravni prijevod s japanskog). Da riječ je o Archfiend archetypu.Archfiendi su se prvi put pojavili u Dark Crisis ediciji davne 2005. godine. Edicija u starijim igračima budi nostalgiju jer je svjetlo dana ugledala karta Butterfly Dagger – Elma koja je sa Gearfriedom the Iron Knightom i Roayl Magical Library činila čudo.
Archfiend aka Demon (Daemon)
Originalno su se pojavili u Dark Crisisu kao što je već u samom uvodu navedeno.Iako u nazivu nose ‘’Daemon’’ one zapravo nemaju veze sa demonima ili paklom već sa šahom. Kako? Pa sam dizajna karata to potvrđuje jer ako ste primjetili u pozadini svake karte se nalazi šahovnica. Isto tako i sama imena asociraju na figure u šahu. Primjerice:
Terrorking Archfiend – Kralj
Infernalqueen Archfiend – Kraljica
Desrook Archfiend – Kula
Darkbishop Archfiend – Lovac
Shadowknight Archfiend – Konj
Velepawn Archfiend – Pješak
Ako rasčlanimo imena onda se najbolje vidi sličnost:
Terror-King Archfiend
Infernal-Queen Archfiend
Des-Rook Archfiend
Dark-Bishop Archfiend
Shadow-Knight Archfiend
Vile-Pawn Archfiend
Zato prilikom korištenja ovoga archetypa možemo reći da igramo šah. Naravno deck se neće sam od sebe izraditi. Zato trebamo druge karte koje popularno nazivamo support. Sastavljnje decka oko njih je malo spetljano jer se oslanjaju na Dice Roll što nije sigurno s obzirom da su šanse za uspjeh vrlo male. Samo dvije karte imaju 50% šanse za uspjeh dok većina ima oko 30% šanse, a jedna karta ima svega 13% šanse.Zato trebamo jaki support tj. potporu.
Making the Deck:
Deck baziran na ovom archetypu je težak za igru i neće vam nužno osigurati pobjedu. Najveći problem je plaćanje costa (Plaćanje lp-a je obaveza, a ne izbor igrača) to je taj dio rulinga koji nam smeta i moramo ga nekako ukloniti,a zato nam treba dosta supporta.Najbolji support dolazi u obliku Field Spella:
Pandemonium:’’Neither player has to pay Life Points during the Standby Phase for ‘’Archfiend’’ monsters. Each time a player’s ‘’Archfiend’’ monster(s) is destroyed and sent to the Graveyard except by battle, that player can add 1 ‘’Archfiend’’ monster from their Deck to their hand that is a lower Level than the destroyed card’’
Karta daje veliku šansu za uspjeh jer nam daje nekoliko mogućnosti:
- Igrač koji kontrolira Archfiend monstera ne mora platiti Life Points tjekom Standby Phase.
- Svaki put kad je Archfiend monster poslan na graveyard osim u borbi dobivamo mogućnost dodavanja novog Archfiend monstera iz Decka u hand sve dok taj monsteri ima manji level od uništenog monstera.
Prvi dio cjelokupnog efekta nas štiti od costa koji moramo platiti 500,600,800,900 lp-a tjekom svake standby phase. To je dvosjekli mač cijelog decka jer plaćanjem gubimo dragocjene bodove, a monsteri nemaju dovoljno napada da se suprostave jačim monsterima te i tim putem gubimo bodove. Samim dodavanjem Pandemoniuma osigurali smo 50%-50% šanse za uspjeh.
Drugi dio efekta nam za uništenog Archfienda daje novog u hand sve dok taj ima manji level od uništenog. Naravno monsteri uništeni u borbi idu na graveyard bez poklona.Sad mnogi su vidjeli ovu situaciju:
Protivnik aktivira Raigeki dok vi kontrolirate 4 Archfiend monstera.Logika vam nalaže da ćete za svakog uništenog dobiti +1 monstera u hand,ali rulling vam kaže da dobivamo samo jednog monstera:
If multiple Archfiends are destroyed at the same time by “Raigeki“, you can only add 1 Archfiend from your Deck to your hand with “Pandemonium“.
Valja spomenuti jedan rulling koji ide nama u korist, no prije svega sam efekt karte koja je važna u ovome combu, a to je:
·Desrook Archfiend (Effect) : This card’s controller must pay 500 Life Points during each of his/her Standby Phases (this is not optional). When this card is targeted by the effect of a card controlled by your opponent, when resolving the effect, roll a six-sided die. If the result is 3, negate the effect and destroy the opponent’s card. When a “Terrorking Archfiend” on your side of the field is destroyed and sent to the Graveyard, you can send this card from your hand to the Graveyard to Special Summon the “Terrorking Archfiend“.
· “Desrook Archfiend” is a Quick Effect and can be activated during your opponent’s turn, and even during the Damage Step.
·Terrorking Archfiend (Effect): You cannot Normal Summon or Flip Summon this card unless you have an Archfiend Monster Card on your side of the field. The controller of this card pays 800 Life Points during each of his/her Standby Phases (this is not optional). When this card is specifically designated as a target of the effect of a card controlled by your opponent, when resolving the effect, roll a six-sided die. If the result is 2 or 5, negate the effect and destroy the opponent’s card. Also, negate the effect of an Effect Monster that is destroyed by this monster as a result of battle.
·Desrook Archfiend: While “Pandemonium” is active, and you have “Desrook Archfiend” in your hand, and your “Terrorking Archfiend” is destroyed while on the field, “Pandemonium” is Step 1 of a chain , but you can use “Desrook Archfiend” as Step 2 of the chain. Then you would get to Special Summon the “Terrorking Archfiend” and select a Level 3 or lower Archfiend from your Deck.
Rulling je jasan.Dok je Pandemonium na polju i Desrook Archfiend u handu,a Terrorking je uništen na fieldu Pandemonium se aktivira kao Chain Link 1 dok je Desrook Chain Link 2 . Sad resolvanje chaina ide unatrag te se aktivira efekt Desrooka koji nam special summona Terrorkinga,a onda se kao chain 1 aktivira efekt Pandemoniuma koji nam daje jednog Archfiend monstera u ruku svaki put kad je jedan Archfiend monster poslan na graveyard.Možemo reći da je Pandemonium + Desrook Archfiend jedan od comboa koji se nalaze u cijelom decku.
Isto tako jedan od comboa se sastoji od Pandemonium + Tuner monster + Archfiend čiji level skupa sa tunerovim daje Brionaca,Trishulu,Stardusta,etc.
Tako da nam je glavni pokretač decka zapravo Pandemonium koji na početku duela ćami negdje u decku i 100% je sigurno da ga nećemo povući u početnome handu, već ćemo trebati pomoć jedne field tražilice koja na svome artu ima nekakav planet na kojemu se zbiva velika promjena. Riječ je o Terraformingu (zanimljiv je naziv Terra lat. – Zemlja i Forming eng. – Formirati,oblikovati). Inaće teraformiranje je hipotetski proces prilagođavanja nekog nebeskog tijela kako bi bio što sličniji zemlji, najčešće kao primjer se navodi Mars zbog svojih osobina (gravitacija, itd) iako bi ljudima bila pogodnija Venera. Tako ćemo i mi naš field pandeformirati.
Korištenje Terraforminga je početni combo u decku.Naime koristeći Terraforming iz deck izvlačimo prijeko potreban Pandemonium koji već u samom startu može odlučiti o tjeku duela.
Terraforming: Add 1 Field Spell Card from your Deck to your hand.
Karta ima vrlo jasan efekt koji kaže da dodamo field spell iz deck u ruku, iako najveći problem predstavlja Thunder King Rai-Oh njega lako možemo srediti sa Terrorkingom ili Smarhing Groundom, Fissuerom, Lightning Vortexom, Dark Armed Dragonom, etc. O samoj karti se nema što reć a da nije već kazano.
Dodavanjem karte poput Dark Necrofear deck dobiva glatkoću u performansi. Dodavanjem Dark Necrofeara deck je dobio legalni Snach Steal.
Dark Necrofear (Effect): This card cannot be Normal Summoned or Set. This card can only be Special Summoned by removing from play 3 Fiend–Type monsters in your Graveyard. If this card is destroyed by battle, or by your opponent’s card effect while it is a Monster Card, equip it to a monster your opponent controls during the End Phase of this turn. Take control of the equipped monster.
- Ova karta ne može biti Normal Summoned or Set. Ova karta može biti jedino Special Summonana izbacivajući tri Fiend monstera iz graveyarda izvan igre
- Kada je ova karta uništena u borbi ili efektom protivnikove karte dok je u Monster Card zoni, equipaj ju na monstera kojeg tvoj protivnik kontrolira tjekom end phase istog poteza.
- Preuzmi kontrolu nad equipanim monsterom
Dark Necrofear sa svojih dvije tisuće i dvjesto napada može prijeći preko mnogo monstera iako nam je važniji drugi dio efekta koji nam daje kontrolu nad protivnikovim monsterom dok god je ova karta na polju. Ovaj dio efekta otvara nam bezbroj mogućnosti poput kontroliranja protivnikova Dark Armed Dragona, Judgement Dragona, Brionaca ili nam može poslužiti pri pronalaženju tribute foodera za nekog većeg monstera. Karta je apsolutni ”Fear from the Dark” u deck jer nekoliko rullinga otkrivaju njene prave čari. Karta je sposobna nositi se sa Solemn Judgementom koji će netko neupućen aktivirati da bi stekao prednost za finalni udar, ali kako je karta u tom trenutku bila u Monster Card zoni ona se uništava i tjekom end phase tog istog poteza postaje equip karta. Isto tako nako uspješnog summonanja koje zahtjeva izbacivanje triju fiend type monstera izvan igre možemo je prilikom uništenja prije end phase oživiti Premature Burialom, Monster Rebornom, Call of the Hauntedom, etc.
- If the Special Summoning of “Dark Necrofear” is negated and “Dark Necrofear” is destroyed by the effect of “Solemn Judgment” or “Horn of Heaven“, it will become an Equip Spell Card during the End Phase.
- If “Dark Necrofear” is destroyed, you can Special Summon it from your Graveyard with “Monster Reborn”, “Premature Burial“, etc. before your End Phase, and its effect will be reset
- You only remove the 3 Fiend–Type monsters in your Graveyard from play when you Special Summon “Dark Necrofear” from your hand. If you successfully Special Summon it using this method, and then wish to use “Monster Reborn” to Special Summon it from the Graveyard, you do not have to remove 3 more Fiend-Type monsters from the Graveyard
Osim toga efekt koji kaže da karta postaje equip karta ne mogu poništiti karte poput Necrovalleya, a efekt koji nalaže da se izbace izvan igre tri fiend type monstera ne može biti poništen efektom The End of Anubisa.
- Necrovalley: “Necrovalley” will not negate effects that do not target a card or cards in the Graveyard. So “Necrovalley” will not negate the effects of “Dark Necrofear” (when destroyed and sent to the Graveyard)
- The End of Anubis: “The End of Anubis” will negate… “Dark Necrofear’s” ability to return from the Graveyard…
- The End of Anubis: “The End of Anubis” will not negate the Special Summon of… “Dark Necrofear“… (because these involve costs, not effects, and “The End of Anubis” cannot negate paying costs)
I posljednja karta koju možemo asimilirati u deck je Goblin King. Riječ je o mališanu koji će deck okrenuti za tristo šezdeset stupnjeva i dati mu potpuno nove perfomanse.
Goblin King (effect): While there is another Fiend–Type monster on your side of the field, this card cannot be attacked. The ATK and DEF of this card become the number of Fiend–Type monsters on the field (excluding this card) x 1000 points.
Karta odlično radi sa One for One.
Osim što ga traži u decku ili handu te ga special summona otvara nam vrata za comboe poput DNA Surgery i Scapegoat kojima type mjenjamo u fiend kao i cijelom polju te Goblin Kingu dajemo poprilično veliku injekciju napadačkih bodova.
Ovo je posljednji combo koji deck čini kompetentnim, naravno da decku treba još pojačanja u obliku standardnih karata kao:
- Dark Armed Dragon: karta koja pruža osnovni removal power
- Starlihgt Road: spašava nas od karata tipa Dark Hole, Lightning Vortex, Jedgement Dragon, Heavy Storm (traditional format), etc.
- Solidarity: daje boost od 800 napadačkih bodova za svaki original printed type u našem groblju, a pošto koristimo uglavnom fiende karta radi odlično u decku
- Allure of Darkness: filtrira hand, draw power
- Smashing Ground: removal, uklanja eventualne prijetnje
- Giant Trunde: čisti spell/trap zonu te nam daje otvoren put prema protivnikovim life pointsima
- Ultimate Offering: za cijenu od 500 lp-a dobivamo extra normal summon po potezu, odlično radi sa Goblin Kingom
- Dark Creator: masivni special summon, odlično radi sa Goblin Kingom
- Burrial from the Different Dimension:vraća nam removane Archfiende i druge monstere koje smo izbacili sa Dark Armed Dragonom
- Magical Stone Excavation: reciklira karte poput Allure of Darkness, Burial from the Different Dimension, One for One, etc.
- Summoner Monk: traži u deck Mystic Tomato, Terrorkinga, Shadowknighta, etc.
- Mystic Tomato: traži Goblin Kinga, Sangana, Darkbishopa, etc.
- Sangan: Traži Summoner Monka, Mystic Tomato, Goblin Kinga, Desrooka, etc.
Archfiend Archetype:
- Infernalqueen Archfiend: povećava napad svim Archfiend monsterima za 1000
- Darkbishop Archfiend: štiti Archfiende, veća mogućnost da dobijemo određene brojeve na kocki i time poništimo djelovanje efekta
- Vilepawn: štiti Archfiende od napada
Eto. Proveo sam vas kroz Archfiend archetype najbolje kako sam znao.Nadam se da ste uživali čitajući i da ste nešto naučili o samome archetypu, isto tako nadam se da sam dokazao da i neke davno zaboravljene karte mogu stvoriti kompetetivan deck i tako vam Yu-Gi-Oh! Učiniti zabavnim.
Isto zahvaljujem se našem vrlom adminu White Dragonu koji mi je pomogao u stvaranju članka ukazivajući mi greške koje sam napravio pišući ovaj članak.
Deckliste za kraj.
Pure Archfiend:
Monster:15
3 Terrorking Archfiend
3 Desrook Archfiend
3 Vilepawn Archfiend
2 Infernalqueen Archfiend
2 Darkbishop Archfiend
1 Shadowknight Archfiend
1 Sangan
Spell:15
3 Pandemonium
3 Terraforming
2 Pot of Avarice
2 Solidarity
1 Allure of Darkness
1 Monster reborn
1 Giant Trunade
1 Dark Hole
1 Book of Moon
Trap:10
2 Dimensional Prison
2 Bottomless Trap Hole
2 Complusoray Evacuation Device
1 Starlight Road
1 Call of the Haunted
1 Mirror Force
1 Torrential Tribute
Dark Necrofear Version:
Monster:17
3 Dark Necrofear
3 Terrorking Archfiend
3 Desrook Archfiend
2 Vilepawn Archfiend
2 Darkbishop Archfiend
2 Infernalqueen Archfiend
1 Shadowknight Archfiend
1 Dark Armed Dragon
Spell: 15
3 Pandemonium
3 Terraforming
2 Pot of Avarice
2 Mystical Space Typhoon
1 Burial from the Different Dimension
1 Allure of Darkness
1 Dark Hole
1 Monster Reborn
1 Giant Trunade
Trap:8
3 Dimensional Prison
1 Starlight Road
1 Mirror Force
1 Torrential Tribute
1 Return from the Different Dimension
1 Call of the Haunted
Goblin King Version
Monsters: 17
3 Goblin King
3 Mystic Tomato
2 Terrorking Archfiend
2 Desrook Archfiend
2 Vilepawn Archfiend
1 Darkbishop Archfiend
1 Shadowknight Archfiend
1 Dark Armed Dragon
1 Summoner Monk
1 Sangan
Spell:15
2 Pandemonium
2 Terraforming
2 Mystical Space Typhoon
2 Magical Stone Excavation
2 Pot of Avarice
1 One for One
1 Scapegoat
1 Allure of Darkness
1 Giant Trunade
1 Monster Reborn
Trap: 8
3 DNA Surgery
2 Dimensional Prison
1 Ultimate Offering
1 Mirror Force
1 Starlight Road
Eto. Toliko od mene. Pozdravlja vas Infernal.
Komentari