Crystal Beast Guide

Crystal Beastovi su mi oduvijek bili najdraži Yugioh archetype, i kad sam igrao, i kad nisam. Istina, deck je spor, ali je meni oduvijek imao veliku sentimentalnu vrijednost. Prve Crystal Beast karte su izašle u ediciji Force of the Breaker, dobili su Rainbow Dragona u Tactical Evolution i od tad nisu dobili niti jednu support kartu vrijednu spomena, iako imaju jako puno support karata. U animeu Yu-Gi-Oh! GX ih igra Jesse Anderson i svi Crystal Beast monsteri dijele efekt da, kada su uništeni u monster card zoneu i poslani na groblje, ih se može staviti u spell/trap card zone kao continous spell karte. Ovo onda koriste njihove support karte ili sami efekti nekih Crystal Beastova. Bio sam super uzbuđen kad sam saznao da im je support, koji ih je trebao približiti meti, stigao u obliku Pendulum karata. Savršeno prikladno za archetype koji završava u spell/trap card zoneu kao continuous spell card jednom kad je uništen i poslan na groblje. Nažalost, ispalo je da su nove Crystal Beast karte OCG eksluzive za sad, pa ih neću uključiti u guide, unatoč tome što sam ih isprobao. Držim fige da ih Konami stavi u TCG. Predstaviti ću 3 od  te 4 nove karte (4. je neka bezveze spell) kroz članak, jer su te tri zapravo bitne za Crystal Beast ako budu releaseane, ali pretvarat ću se da ne postoje za deck. Uglavnom, razlog zašto bi Cystal Beastovi mogli raditi je to što, otkad su izažli Xyz monsteri, Crystal Beastovi su dobili pristojan buff zbog svoje mogućnosti da naswarmaju polje lv 3/4 monsterima, a kako su sad rank 4 Xyzovi jači nego ikad, prikladno je složiti deck oko njih.


 CrystalProtector

Crystal Protector

Pendulum Effect: Once per turn, “Crystal Beast” cards, “Rainbow Dragons” and/or “Rainbow Dark Dragons” you control cannot be destroyed by a card effect.
Monster Effect: During damage calculation (in either player’s turn), if a “Crystal Beast” monster you control battles an opponent’s monster: You can Tribute this card from your hand or your side of the field; your battling monster’s ATK and DEF each become double its original ATK and DEF during that damage calculation only, but it is destroyed at the end of this Damage Step.

Ovo je vjerojatno pravi trenutak da, ako ne znate što su Pendulum monsteri i Pendulum Summon, kliknete na ovaj link. Crystal Protector je level 4 fire warrior s oba pendulum scalea na 2. 1500/1800 je redu ATK i DEF, iako bi mogli biti bolji. Pendulum efekt štiti Crystal Beast karte jednom po potezu, neovisno o broju targeta, što znači da može zaštititi svakog Crystal Beasta na polju od, npr. Black Rose Dragon efekta. Monster efekt mu je Honest/Kalut za Blackwing monstere, što znači da čuva sve ono što treba ostati na polju za xyz summon. Može ga tražiti RotA, što je onda možda i zgodan tech za deck ako dodate druge warrior suportove. Zanimljivo je što monster u artu nosi istu odjeću kao Jesse u crtiću.


CrystalVanguard

Crystal Vanguard

Pendulum Effect: All “Crystal Beast” cards, “Rainbow Dragon”, and “Rainbow Dark Dragon” you control cannot be targeted by your opponent’s card effects.
Monster Effect: You can Tribute this card; add 1 “Rainbow Dragon”, 1 “Rainbow Dark Dragon”, 1 “Crystal Beast” monster, or 1 “Crystal” Spell/Trap Card (except “Crystal Counter” or “Violet Crystal”) from your Deck to your hand.

Druga nova karta je Crystal Vanguard koji je level 3 dark spellcaster s oba pendulum scalea na 5. U kombinaciji s Protectorom omogućava pendulum summon bilo kojeg Crystal Beasta, jer su svi level 3 ili 4. Pendulum effect je zakon, Crystal Beastovi su imuni na sve što targeta, a ako imate Protectora u drugom Pendulum zoneu onda ih možete jednom spasiti od uništenja efektom koji ne targeta. Praktički invincible, šteta što Crystal Beastovi imaju tako niske napade. Monster efekt je još bolji, iako je slabiji u prvom potezu. Traži bilo koju kartu vezanu uz Crystal Beastove i dodaje vam je u ruku. 1300/1000 nisu baš neke ATK/DEF statistike, ali neće ni biti korišten za napadanje protivnika. Također, ova karta u svom artu isto nosi Jesseevu odjeću, ali onu koju je imao kad je bio opsjednut s Yubel. Od tud dark attribute.


CBSapphirePegasus

Pegasus je glavni Crystal Beast monster. 1800 ATK-a čine ga relevantnim, a efekt mu je nešto u stilu Stratosa. Bez obzira na to kako je prizvan stavlja jednog Crystal Beast iz gravea, ruke ili decka u s/t zone, kao continous spell kartu. Uvijek ide u 3 jer je core decka, oko njega se vrte svi playevi – prvo ga se treba brzo izvaditi na polje, onda se on koristi da se skupe ostali Crystal Beastovi, a onda ih opet vraća iz groblja za još jedan wave Xyz summona.


CBRubyCarbuncle

Carbuncle je karta koja se predivno comboa s Crystal Beacon i Crystal Promise jer swarma polje kad je special summonana, a to se u današnje vrijeme može tako lako napraviti. Ide 1-3 jer je cilj uvijek imati target za Beacon, Promise, Ayers itd, ali se mora paziti na dead hand, jer je tako beskorisna u handu već kao jedna, a neovisno o tome gdje se nalazi nešto je može tražiti.


CBCobaltEagle

Eagle je loš recycling tool koji se koristi samo zbog Xyz monstera kojima summon condition uključuje level 4 wind monstere, a neki od tih rank 4 xyzova su moćne control karte. Ne želite overlayati Pegasuse i spriječiti ih da završe u s/t zoneu, zato Eagle 3.


  CBTopazTiger

Tiger nije ništa posebno, ali može prijeći preko svih uobičajenih level 4 čudovišta i s Crystal Releasom može ubijati i bossove. Preferiram 2 da imam dovoljno targeta za sve efekte support karata koje ću kasnije predstaviti.


BadCBs

Sve ovo su manje bitni Crystal Beastovi koji su zastarjeli i ne idu u deck. Mammoth je definitivno gimmick i rijetko kad nešto više. ATK ga ne čini relevantnim, a sigurno niti taj efekt. Tortoise nema koristan efekt, samo dobro obranu, može 1 u deck ako želite igrati defensive. Cat nisam koristio u decku ni prije 4 godine, opet gimmick koji samo zauzima mjesto, nikad neće odlučiti duel.


Rainbow(Dark)Dragon

Rainbow Dragon, boss monster ovog archetypea čije se obličje nalazi na boosterima edicije Tactical Edition. Ima jako zahtjevan summoning condition, sličan JD-u, ali traži sve monstere iz svog archetypea u groblju ili polju. Iako su nove karte u OCG-u malo olakšale cijelu stvar jer brže dolaze do drugih Crystal Beastova taj summoning condition znači da je Rainbow Dragon smeće. Nemojte ga koristiti, ozbiljan sam. Izgleda cool u kolekciji, ali boss monster koji se ne može sam zaštititi, aktivirati efekte na prvom potezu i jedan of efekata se riješi gomile resursa iz decka?!? I još traži da koristite nepotrebne i slabe Crystal Beastove samo da biste ga imali šansu prizvati. Rainbow Dark Dragon je još gori jer se oslanja na field spell Advanced Dark i daje još manje decku. Isto mu efekt banisha resurse s groblja i ne može se sam zaštititi. Samo ne.  


SummonerMonk

Summoner Monk omogućava summon Pegasusa za s/t materijal i stvara rank 4 xyza bez problema ili zove Ruby i swarma polje stvarima iz s/t zonea. Također, ovaj deck koristi puno spell karata, pa se on može riješiti viška u ruci. Ide u 2 komada jer je jako konzistentna karta.


 FireHandIceHand

Ljudi su već naučili kako igrati protiv Handova, ali ih ne očekuju u Crystal Beast decku pa lako možete čistiti polje ako ih setate i protivnik napadne, vjerojatno misleći da je Tortoise ili neka stvar koju ne igramo, pa gubi spell ili trap, a još mogu i odugovlačiti. Daju decku konzistentnost (barem u prvom duelu protiv dobrog side decka), nešto što Crystal Beastovi baš i nemaju. Niti jedan hand s Handom unutra nije dead hand. I Ice Hand se može koristiti kao water attribute kod overlayanja za Abyss Dwellera pa on ima 2200 ATK-a. Nije da preporučam overlayanje handova, ali katkad su njihovi efekti nepotrebni.


TGUNovaSummonerGenexAllyBirdman

3 techa koja mi se sviđaju, ali ih ne preporučam sve. Tour Guide je besplatan rank 3 xyz u bilo kojem trenutku, Leviair, Zenmaines itd, ali njih se ne koristi u extra decku. Rank 4 ftw. Nova Summoner može summonati Ruby iz decka i naswarmati polje u protivnikovom battle phaseu, što znači da ćete u svom potezu imati ili puno monstera, ili puno CB-ova u s/t zoneu, ili 50/50, a svaka kombinacija odgovara. Može pozvati još jednog sebe i odugovlačiti ako treba. Birdman je tech koji je uglavnom koristan za vraćanje Pegasusa u ruku, čime omogućava ponovnu aktivaciju njegovog efekta. Ako vrati Pegasusa ili Eaglea onda ima 1900 ATK-a, što uopće nije loše za special summon, a tuner -> level 6/7/9/10/11 synchroi, iako ne bih trošio više od 2 mjesta u extra decku na njih (Goyo + neki level 7, BRD ili Ancient Fairy Dragon). Također mu je plus što ga Monk može tražiti za brzog level 7 synchroa. 


Ancient City - Rainbow Ruins

Ah, Ancient City – Rainbow Ruins. Pravi mali toolbox. Za svakog Crystal Beasta u s/t zoni osigurava nove efekte. Prvi je da štiti samog sebe (1+). Dalje, smanjuje battle damage (2+), može negirati efekt s/t karte (3+), dati još jedan draw (4+) ili special summonati Crystal Beasta iz s/t (5). Ako je to Ruby, to je 5 monstera na polju. Overlay! 3 komada, ACRR je srž Crystal Beast decka i definitivno među najboljim field spellovima ikad napravljenim. Dodatni plus je to što svaki igrač može imati svoj field spell, pa se ove karte nije lako riješiti kao nekad, da samo protivnik stavi novu. Također, aktivirate ACRR efekt za vući kartu, stavite novi ACRR preko njega i možete ponovno aktivirati isti efekt. Ili aktivirate efekt 4 i 5 i žrtvujete kartu za Ancient Fairy Dragona. +1000 LP i opet mogu ići efekti. Terraforming 1-2 da brže dođe u ruku.


Crystal Hoard

Crystal Hoard

Once per turn, if a face-up “Crystal Beast” monster(s) you control is destroyed by battle or card effect: You can Special Summon 1 “Crystal Beast” monster from your Deck. If this card is face-up in your Spell & Trap Zone: You can send it to the Graveyard, then target 1 “Crystal Beast” card you control and 1 other card on the field; return them to the hand. This card’s effects cannot be activated in the same chain.

Htio sam ići po redu spellove i trapove, ali ovu kartu nisam mogao sačekati. Nažalost, isto je OCG eksluziva trenutno, ali je tako korisna! Može bez problema naći Pegasusa i onda imate i monstera na polju i dva u s/t zoneu. To je već dovoljno za Crystal Beacon, ima odličan playmaking potential. I sad, da nema drugog dijela efekt, ova bi karta bila mali problem jer je continuous trap karta, a Crystal Beastovi mrze continuous spellove i trapove, ali drugi dio efekta je tu i djeluje kao Compulsory Evacuation Device, s tim da vam može vratiti i Crystal Beasta iz s/t zonea u ruku. Konami pls, smiluj se i stavi ovu kartu u TCG. Jedini Crystal Beast trap vrijedan uzimanja za obzir, i, uh, toliko vrijedan. *.* Ozbiljno, kada bih mogao birati samo jednu od trenutnih OCG ekskluziva koje CB-ovi imaju, ovo bi bila karta koju bih odabrao.


CrystalTree

Ova karta besplatno puni s/t zone za efekte drugih karata. Iz iskustva, najčešće je se treba riješiti s dva countera i osigurati Ruby Carbuncle u s/t zoneu jer se onda može comboati sa special summon spellovima. Ide 0-3 komada, ovisi o tome kako želite igrati. Nije baš konzistentna i postoje situacije u kojima je beskorisna.


CrystalBeaconPromise

Swarm karte, uvjet za Beacon je lako ispunjiv, traži Pegasusa ili Carbuncle, ide u 2-3 komada. Promise nije toliko consistent, 1-3, jer, iako traži manje set-upa od Beacona, ima manje opcija za special summon.


CrystalRelease

Crystal Release omogućava gaženje bossova, pogotovo na Tigeru (2800 ATK) i osigurava materijale kad s polja ide na groblje. Može biti MST bait kad je setan, može biti čišćen BRD-om i ponovno napuniti s/t zone skupa s CB-ovima koji su bili u monster zoneu itd. 1-2.


RareValue

Rare Value je jedinstven draw power koji uz malo setupa nema nikakav pravi cost. Recimo da imate Pegasusa u ruci. Što god vam protivnik makne na groblje možete vratiti. Da onda i ne spominjem Ayers Rock Sunrise, Soul Charge, Pin Point Guard i sve druge stvari koje tog Crystal Beasta mogu summonati. 0-3 komada je zlatna sredina, jer deck zna otvarati sporo i draw power jako pomaže, ali karta nije dovoljno konzistentna da bude obavezna.


CrystalBlessingAbundance

Ove dvije karte jako ovise o situaciji i mislim da nisu previše vrijedne igre. Blessing može ići na 1 jer može spasiti duel i jer vadi CB-ove iz groblja, ali na više od jedan će ubiti handove u early gameu. Abundance OTK je nekad bio način igranja Crystal Beastova i može se i danas koristiti, ali meni je previše riskantan. Definira kraj duela kad je odigran, koliko god to dramatično zvučalo, jer ili vi otk-ate, ili protivnik negira nakon plaćanja costa i onda gubite sljedeći potez.


BadSupportCards

Ostali s/t supportovi za archetype nisu dobri, postoji gomila karata koje su jednostavno bolje. Crystal Raigeki uništava jedan resurs za targeted uništenje, doslovce želi biti negiran. O kartama kojima je cilj napraviti nešto oko Rainbow Dragona neću niti govoriti, jednostavno ne pridonose decku na dobar način. 


AyersRockSunrise

Ayers Rock Sunrise je monster reborn koji smanjuje napad protivnikovim monsterima. Reciklira Pegasusa, a on reciklira druge CB-ove, a može ići i u Tigera ako treba nešto manje vrijedno za overlay. 3 komada za stalan pritisak i jer je karta modelirana prema predivnoj lokaciji u Australiji.

Ayers Rock


SoulCharge

Prednost kod CB-ova je što se Soul Charge može iskoristiti dosta konzervativno. Summonate samo Ruby Soul Chargeom i onda summonate gomilu stvari iz s/t-a, overlayate u nešto što će protivniku zeznuti sljedeći potez i problema nema. 1 komad jer je limited, naravno.


EffectVeilerMaxxC

Effect Veiler je najiritantija karta koja postoji, dobra je za kontrolu polja, alternativa je Maxx “C” koja vam daje šansu da povučete puno karata ili odgodite protivnikov combo na neko vrijeme.


PotofDualityDichotomy

Pot of Duality je isto super popularna karta, ali nije iskoristiva u potezima u kojima želite stvoriti kontrolu polja pendulum ili xyz summonanjem, a to je ono na što se Crystal Beastovi oslanjaju. Ali u takvim potezima već imate setup, tako da vam ni ne treba. 3 jer treba tražiti Pegasusa kada nemate setup. Pot of Dichotomy je dobar recycling tool, sličan Avariceu, uvjet se lako ispuni, pogotovo s Handovima u decku, ako ga koristite neka ide 1-2, jer iako ima Daigusto Emeralov efekt, otpada vam battle phase. Previše ‘Pot of…’ karata sa Soul Chargeom vas može blokirati do trenutka u kojem protivnik ima svoj setup i može pobijediti.


PinpointGuard

Ovo je fora tech koji mi je nedavno preložem, reciklira Pegasusa ili Carbuncle tijekom protivnikovog poteza što stvara dobar setup za vlastiti potez, jer Pegasus osigurava jednog Crystal Beasta u s/t-u ako umre, dok Ruby swarma ako već postoji dovoljno Crystal Beastova u s/t-u. I još je taj monster neuništiv taj cijeli protivnikov potez pa ne primite ništa damagea.


LightningChidoriIceBeastZerofyne

Lightning Chidori je najvažniji rank 4 xyz u decku i pruža dovoljno utilitya da rasplače ljude. Setani spell ili trap, neki Shaddoll koji samo čeka flip, bez costa, na summonu, idu na dno decka. I onda može vratiti protivnikove face-up karte na vrh decka. Zbogom iritantni Xyz monsteri i sve što želi biti poslano na groblje! 2 u extra deck, sigurno ga se može prizvati više od jedanput kroz duel. Ice Beast Zerofyne je tech koji pobjeđuje duel kad zapravo skupite 2 Eaglea na polju, a košta manje od $1. Sigurno nije važan koliko Chidori, ali meni je jako dobar jer može protivniku onemogućiti toliko opcija i osigurati pobjedu.


CastelDaigusto101HonorARK

Castel je lošija verzija Chidorija, ali ima lakši summoning condition jer ne traži dva wind monstera, pa se može raditi iz Monka + nekog level 4 monstera. Emeral i 101 su stapleovi, Emeral je odličan jer reciklira, daje draw power i može se pripremiti combo s Crystal Beaconom za još jedan, ili čak dva, overlaya i otk. 101 ne treba objašnjavati, rješava se iritantnih monstera kada su sve druge opcije neučinkovite.


HeartlandracoHarpiesPet

Ružičasti zmaj je teško uništiv u Crystal Beast decku i ima 2 poteza direktnih napada. Harpie’s Pet Phantasmal Dragon radi na sličan način, teže ga je prizvati, ali može napraviti 3 direktna napada i štiti sam sebe od svih targeted efekata.


AbyssDwellerGagagaCowboy

Abyss Dweller je još jedna trenutno poznata rank 4 karta. Može zeznuti sve deckove koji svoje comboe baziraju na kartama koje se bacaju u grave. Cowboy je staple i vjerojatno najviše cool dizajniran xyz ikad, art podsjeća “bullet time” i monster je dovoljno jak da se potuče s bilo kim.  


Number80RhapsodyinBerserk

Još jedna korisna karta koja može pokvariti planove protivniku, pojačati nekog monstera i ima cool ime: Rhapsody in Berserk. Jedini problem je predugačko ostanjanje na polju kao equip, jer Crystal Beastovi mrze stvari koje ostaju u spell/trap zoneu, a nisu oni sami. 


LeviairConstellars

Rank 3 xyzovi. Leviair može spasiti banishanog Pegasusa ili, još bolje, Ruby i lako ga je prizvati ako imate Tour Guideove. Zenmaines odugovlači igru, ali ako već želite igrati prljavo, bolje je igrati Handove, njega ionako nije ništa teže zaobići od njih. Constellar Hyades skupa s Ptolemyem ima recycling efekt Ptolemy M7 je jako jak monster, nešto čega nema u main decku. Samo imajte na umu da ih ne možete prizvati ako ne igrate barem 2 Crystal Beast Ruby Carbuncle. Number 17: Leviathan Dragon ili Number 30: Acid Golem of Destruction su dobre alternative za high atk monstere.


BRDGoyo

Synchroi nisu toliko bitni za ovaj deck, ali ako ubacite kojeg Black Rose Dragon i Goyo Guardian su vjerojatno najbolji izbori. BRD može očitisti polje, ali vas ostaviti u plusu (ACRR preživljava efekt ako imate barem jednog Crystal Beasta u s/t zoneu), dok je Goyo jednostavno jako jak i može nabaviti materijal za overlayanje.


Monsters: 18
3x Crystal Beast Sapphire Pegasus
3x Crystal Beast Cobalt Eagle
3x Ice Hand
3x Fire Hand
2x Crystal Beast Topaz Tiger
2x Summoner Monk
1x Crystal Beast Ruby Carbuncle
1x Genex Ally Birdman
 
Spells: 19
3x Ancient City – Rainbow Ruins
3x Ayers Rock Sunrise
3x Pot of Duality
3x Crystal Promise
2x Crystal Beacon
1x Crystal Release
1x Crystal Tree
1x Soul Charge
1x Raigeki
1x Terraforming
 
 Traps: 3
 2x Breakthrough Skill
1x Pinpoint Guard
 
Extra: (13|2)
2x Lightning Chidori
1x Gagaga Cowboy
1x Castel, the Skyblaster Musketeer
1x Number 80: Rhapsody in Berserk
1x Number 82: Heartlandraco
1x Number 101: Silent Honor ARK
1x Harpie’s Pet Phantasmal Dragon
1x Leviair the Sea Dragon
1x Daigusto Emeral
1x Evilswarm Exciton Knight
1x Abyss Dweller
1x Ice Beast Zerofyne
1x Black Rose Dragon
1x Goyo Guardian
 

Crystal Beastovi se mogu igrati kao control ili kao aggressive deck Jesu li konzistentni? Ne, glavni problem je nedostatak tražilice koji ih jako usporava kad otvore prekomjerno loš hand, zbog čega se nadam da će Crystal Hoard i Crystal Vanguard doći u TCG i zbog čega su karte koje odugovlače (Fire/Ice Hand i/ili Nova Summoner) trenutno dobre u Crystal Beast decku. Sa 3 Pegasusa i 6 tražilica šansa da ćete u prvom potezu otvoriti nešto što može dovesti Pegasusa na polje i time postaviti prve materijale za support karte bi bila puno veća. Deck također nema prave bossove jer jedini igrivi (Rainbow Dragon, Hamon, Lord of Striking Thunder) su oni koji zahtijevaju jak setup, a onda nemaju nikakve zaštite. Ako imate setup i nešto karata vjerojatno ste ionako u prilici da pobijedite swarmanjem karata, overlayanjem u Chidorije/101/Dire Wolfa ili što god vam može dati velike pluseve u prvom potezu kad se comboa sa Ayersom ili nečim. Problem njihove inkonzistentnosti se rješava igranjem nekih techova koji su sami po sebi jako dobri i rade u svakom decku (Fire/Ice Hand, Tour Guide of the Underworld) i mogu osigurati comboe dok se ne stvori setup.

Kod igranja decka važno je shvatiti da overlayanje nije uvijek najbolja opcija. Recimo da želite Chidorija: Skoro nikad se ne isplati dati dva Pegasusa za njega jer to znači da dva idu u groblje, a Crystal Beastovi u groblju nisu dobri za nas. Jednog Pegasusa i Eaglea da jer se jedan Pegasus lako vrati, dva Eaglea sigurno, oni su tu samo da imamo Chidorija, ali dva Pegasusa nikako. Također je važno shvatiti da je uvijek bolja opcija Pegasusom vraćati Crystal Beastove iz groblja da traju što je duže moguće, jer ako se special summonaju onda praktički koristite jedne te iste monstere za moćan xyz arsenal. Kontrola nad poljem se onda lako stvori efektima Xyzova, prvenstveno Lightning Chidorija, ACRR-om i nekim manjim comboima.

Crystal Beastovi se mogu igrati na puno načina, s jako različitim odabirom kvantitete glavnih CB-ova (osim Pegasusa, on je uvijek u 3), techova, još više različitim odabirom spell supportova, a onda i staple spellova i trapova. Recimo, Dark Hole katkad može raditi bolje od Raigekija u decku, ali ako protivnik zaštiti svoje monstere na kraju neće dati željenu prednost, nego će stvari vjerojatno ostati na istom. Pinpoint Guard odlično štiti, ali ne bi li povremeno Dimensional Prison bio bolji? Ili jednostavno uzeti Trap Stun za kratkotrajni Royal Decree efekt koji je inače continuous trap, pa ne dolazi u obzir? Puno, puno opcija. 


Pros:

  • dobar rank 4 xyz summoning engine
  • jaka kontrola nad poljem kroz Ancient City – Rainbow Ruins
  • zabavan zbog puno načina slaganja decka

Cons:

  • jedini dobar CB je Pegasus
  • extra deck je bitan za ostvarivanje punog potencijala decka, a extra deck je skup
  • nema boss monstera i novi supportovi su OCG ekskluzive

 


Zaključak: Crystal Beastovi trenutno vjerojatni nisu najbolji competitive deck, bit će malo bolji ako dobiju nove supportove, ali su zabavni i dobro vježbaju nadzor nad grobljem i extra deckom jer obično imaju više loših opcija, a manje dobrih, ali zato te dobre mogu biti jako dobre i steamrollati duel. U svakom slučaju nisu uobičajeni toolbox deck, ali vam preporučam da ih pokušate igrati i eksperimentirate s različitim kartama i možda mash-upima s drugim archetypeovima. 


Ok, to je to. Znam da ovo nije previše meta deck, ali je moj najbolji pokušaj da ga učinim jednim. Komentari, kritike, prijedlozi i ispravci su dobrodošli.

 

railz0

railz0

Monarchsi moraju umrijet.

4 misli o “Crystal Beast Guide

  1. Od Crystal Hoard releasea pure verzija je puno bolja i brža. I ne slažem se da je samo Sapphire Pegasus dobar, Ruby i Cobalt su jednako dobri i oboje se igraju po 3. Hand build je bezveze i još si natrpao CB spellove koji su većinom beskorisni jer ti je samo pola monstera CB. 3 Ayern-a se ne igra ni u pure buildu, a kamoli u nekom mixu. Handove se može stavit u puno deckova, al CB se fokusiraju na njihove comboe, a dok igraš handove oni rade cijeli posao. Čitao sam puno discussiona o CB-ovima i niko nije koristio handove, a deck im je bio consistent.

  2. Frajeru, onim Lightswornima si pokrenuo lavinu blogpostova! 🙂 Lijepo je za vidjet.
    Kao dugogodišnji igrač ovog archetypea, moram priznat da si više manje sve pokrio, vidim da si čitao guidove za njih i da si ih osobno igrao.
    Jedinu bitnu stvar koji si zaboravio napomenut je da CB-i ne idu u S/T zonu ako su uništeni face-down. I za techove, još bih dodao Scrap Beasta, za Lvl 8 Synchroe (Scrap Dragon + Rainbow Ruins = Win)
    Umjesto 1x Raigeki može proć i Dark Hole.
    Handovi!!! Baš mi je drago da si ih stavio. Prilično su dobri protiv Qliphorta, al ne može se reć isto za Shaddole i BA.
    Hyades -> M7 je isto okej, al samo u verziji s Rainbow Dragonom, koju definitivno ne preporučujem. Taj build si isto mogao spomenut, kao u novi spell Over the Rainbow, nije mi jasno zašto nisi. Al ostalo sve ok, sve u svemu super Guide 🙂

  3. @progtato: Lol, samo neka idu blogpostovi, ova dva danas (YGO početak i U.A.) su izvrsni, a vidio sam i tvoj BA. 😉 Detalji s metrikom i brojem stihova u “Infernu” “Božanske komedije”, taj članak mi je zapravo bio predložak za kako i gdje uložiti trud u pisanju članka. Može se naći kauzalitet. A što se Rainbow Dragona tiče, ne sviđa mi se deck, nikad mi se nije ni sviđao, iako obožavam tu kartu. A spellicu sam kao neki bezveze spell jer je za RD deck. Moja greška, priznajem, mišljenje mi je utjecalo na kvalitetu članka.

    @Luka: Dakle, ovo sam ranije postao u komentaru, ali mi je valjda tab bio predugo otvoren jer sam bio u gameu nekih 50 minuta pa se cancelao odgovor. Možeš li mi dati link na te diskusije? Volio bih to pročitati, obožavam Crystal Beastove. Ruby bi bila na 3 da je Hoard u TCG-u, ovako 1-2, češće 1, jer je nije teško tražiti. Doduše, ne želim raspravljati o techovima u komentarima, to je osobna preferenca. Handovi su mi jednostavno bili dobar fallback plan i svidjeli su mi se iako sam prvo bio skeptičan u vezi njih.

Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.