Card of the Week – Gorz the Emissary of Darkness & Tragoedia

Ponovno pozdravljam sve naše drage čitatelje i čitateljice u još jednom COTW-u. Za početak bih se želio ispričati na kašnjenju COTW-a od skoro dva tjedna, ali imao sam jako puno posla u školi, plus u subotu mi je bio rođendan, ali na sreću tu se našao blagdan Svih Svetih, pa mi je on osigurao dodatna dva dana od kojih sam dio vremena izdvojio za pisanje novog članka. Ovaj članak je malo drugačiji od prethodnog jer kao što se vidi u naslovu radi se o dvije karte, ali neću opisivati svaku kartu posebno nego ću ih probati opisati usporedno, te ću usput probati istaknuti razlike između karata. Nadam se da će vam se svidjeti, jer sam potaknut nekim kritikama od prošli puta odlučio uložiti još više truda u novi COTW, pa se nadam da je to urodilo plodom, tj. da je ovaj članak kvalitetniji od prošlog, ali pročitajte i procijenite sami.

Gorz

When you take damage from a card your opponent controls while you control no cards, you can Special Summon this card from your hand. Then activate the appropriate effect, based on the type of damage:
● Battle Damage: Special Summon 1 “Emissary of Darkness Token” (Fairy-Type/LIGHT/Level 7/ATK ?/DEF ?). Its ATK and DEF are each equal to the amount of battle damage you took.
● Effect Damage: Inflict damage to your opponent equal to the damage you took.

Tragoedia

When you take Battle Damage: You can Special Summon this card from your hand. This card gains 600 ATK and DEF for each card in your hand. Once per turn: You can send 1 monster from your hand to the Graveyard to target 1 face-up monster your opponent controls with the same Level as the sent monster; take control of that target. Once per turn: You can target 1 monster in your Graveyard; this card’s Level becomes the same as that target’s, until the End Phase.

INFORMACIJE O KARTAMA:

GORZ THE EMISSARY OF DARKNESS

  • *U Europi je karta izašla kao secret rare u Retro Pack 2 (RP02), dok je u Americi izašla kao secret rare u Dark Legends (DLG1).
  • *Karta isto ima neku Chaos temu , jer je Gorz DARK dok je token kojeg on poziva LIGHT.
  • *Gorz je trenutno limited na ban listi i mislim da će tamo i ostati još jako dugo, jer nije dovoljno broken da ide na ban, a na limited ili semi-limited bi ipak bio predobar.

TRAGOEDIA

  • *Karta je izašla kao ultra rare Shonen Jumo promo karta u Americi (JUMP), te je u svijetu izašla kao ultimate rare u Turbo Pack 4 (TU04), te će doći u najavljenom proizvodu Structure Deck: Gates of the Underworld (SDGU) sa novim (i nekim starim) Dark Wolrd kartama.
  • *Ime karte dolazi od riječi Tragedy što znači tragedija, tj. neko djelo koje završava tragično, tužno.
  • *Tragoedia je do prošle ban liste bila limited, ali ju je konami odlučio staviti na semi-limited na novoj ban listi, te je stoga još više dobila na popularnosti.

UVOD I STATISTIKE KARATA

Znači karte sam odabrao iz jednostavnog razloga; one su definitvno game-breakeri, nekad toliko iznenade protivnika da samo s njima možete osvojiti duel. One su jedan od najvećih strahova svakog igrača jer sigurno svako uvijek razmišlja u glavi dal će naletit na nekog od njih dvojice ili ne. Pa da počnemo; Gorz ima visokih 2700 ATK i 2500 DEF, što ga čini izvrsnim beaterom i jako je učinkovit protiv mnogih monstera, dok Tragoedia ima neodređen ATK i DEF koji se mijenjaju prema tome koliko karata imate u ruci, no o tome nešto kasnije.

Dalje, Gorz je lv7 što je odlično za synchroanje sa nekim lv1 tunerima tipa Spore i Glow-Up Bulb, dok je Tragoedia lv10 što naravno ne paše za nikakav Snychro, niti Xyz no zato ima effect koji mu može promijeniti level ali o tome također nešto kasnije. Obje karte su DARK što ih čini izvrsnim fodderima za Black Luster Soldiera (BLS), Chaos Sorcerera ili Dark Armed Dragona (DAD). Obje karte su također Fiend, no to je manje bitno jer to rijetko tko iskorištava.

EFEKTI KARATA

Prvo ćemo objasniti summoning condition ova dva monstera. Gorz kaže da ga možemo special summonati iz handa kada primimo neki damage, ali pod uvjetom da u tom trenutku na fieldu nemamo niti jednu kartu, što znači da Gorza ne možemo special summonati nakon neke borbe monstera, jer onda u tom trenutku mi kontroliramo jednu kartu, jer prvo ide damage calculation, a tek onda monster odlazi sa fielda.

Nakon toga Gorz ovisno o primljenom damageu ostvaruje jedan od svoja dva effecta; nakon što primimo battle damage, znači od nekog monstera, onda na field uz Gorza dolazi još jedan token čiji su ATK i DEF jednaki primljenom damageu, dok nakon što primimo damage od nekog effecta karte (na primjer Ookazi) onda protivnik gubi isto toliko lifea, koliki je bio damage. Jedina mana Gorza je ta da u trenutku kada primimo damage ne smijemo kontrolirati niti jednu kartu, ali je zbog toga Tragoedia puno bolja u tom segmentu od Gorza.

Tragoedia kaže da ju možemo special summonati iz handa kada primimo battle damage (znači nju ne možemo summonati kad primimo damage od effecta karte), što ju čini boljom od Gorza jer u tom trenutku možemo imati i cijeli field pun karata i opet ju možemo summonati, što znači da ona za razliku od Gorza može doći nakon borbe nekih monstera, ali zato isto tako ona ne poziva nikakav dodatni token, a vjerujte mi taj token nekad osvaja duele.

No Tragoedia ima još cijeli arsenal effecata o kojima ćemo nešto više sada reći. Prvi effect je vezan uz njezin neodređeni ATK i DEF, znači ona dobiva 600 ATK i DEF za svaku kartu koju imamo u handu. E sad ovaj effect može biti i loš i dobar što naravno ovisi o broju karata u handu, te je stoga ova karta jako dobra u early gameu dok još imate neke 3-4 karte u handu, ali baš i nećete biti sretni ako ju povućete kad imate recimo samo jednu kartu u handu, makar zna i onda spasiti.

Sljedeći effect je prebolestan; znači iz handa discardate jednog monstera da bi preuzeli nekog monster od vašeg protivnika, ali pod uvjetom da ta dva monstera (discardani i onaj koje hoćete preuzeti) imaju isti level, a ono najbolje je da vam taj monster ostaje do kraja duela, tj. nema onog dijela da se vraća na kraju poteza. Ovo se možda čini malo komplicirano, kao koje su šanse da imate u handu baš odgovarajući level, ali to se događa prilično često, a da ne govorim koliko je to dobro zadržati tog monstera do kraja. Neki od primjera iz mojeg decka su; bacim Judgment Dragona za Master Hyperiona, Necro Gardna za Agent of Creation Venus/Sangan/Tour Guide of the Underworld/Card Trooper, Chaos Sorcerer za Brionaca… I dolazimo do trećeg (već prije spomenutog) effecta Tragoedie koji ima veze sa njegovim levelom; jednom po potezu možemo odabrati jednog monstera u našem graveu, te Tragoedia postaje isti level kao taj monster do kraja poteza.

Kao da prethodni effect nije bio dovoljno brutalan, evo nam još jednog, mislim ne znam što da kažem jer u ovoj eri Synchroa i sada u zadnje vrijeme Xyz-ova ovaj effect je predobar, s njim često možete napraviti barem 50% monstera iz svojeg extra decka (pod uvjetom da imate nekog tunera, i barem nekoliko monstera u graveu) što znači bilo što što vam je potrebno u toj situaciji. Postoji jedan combo sa prošla dva effecta, no o njemu ću reći nešto više reći sada u sljedećem odlomku.

KOMBINACIJE, DECKOVI I SAVJETI

Gorz i Tragoedia rade u skoro svakom decku, i velika većina deckova ih igra, neki Gorza, neki Tragoediu, a neki oba dvojicu. Gorz recimo nije baš preporučljiv za deckove koji se oslanjaju na puno trapova, a osobito nije dobar ako igraju neke continuous spell i trap karte tipa Macro Cosmos ili Dimensional Fissure, jer će on onda vjerojatno samo stajati u handu, a neće moći doći na field od tih karata, dok se recimo u takvim deckovima Tragoedia može bez problema igrati zahvaljujući svojem lakšem summoning conditionu. Sada da kažem nešto o prije spomenutoj kombinaciji sa Tragoediom; kombinacija se pojavila izlaskom novih Xyz monstera, znači bacite recimo level 4 monstera da preuzmete level 4 monstera, te onda kopirate level tog bačenog monstera, tako da je i Tragoedia level 4 i onda summonate nekog rank 4 Xyz-a, recimo Number 39: Utopia ili Steelswarm Roach ako ga imate. Ovo naravno može biti napravljeno sa bilo kojim Xyz-om, nemora biti rank 4, samo je bitno da imate odgovarajućeg Xyz-a u extra decku. Postoji i jedna kombinacija sa Gorzom (nije baš neka kombinacija, ali može proći), ako vam i Gorz i njegov token prežive, summonate Glow-Up Bulb te napravite dva level 8 Synchroa.

Od nekih prijetnji ovim kartama, najveća je definitivno Solemn Warning (koja je prijetnja mnogim kartama, a osobito sad kad izađe reprint), dok Tragoediji mogu zasmetati i Effect Veiler i Herald of Orange Light, jer ako vam protivnik recimo negira jedan effect sa Veilerom, onda taj potez ne možete aktivirati niti jedan od effecata, što znači da je taj potez Tragoedia poprilično beskorisna. MOže zasmetati i D.D. Crow, ali samo za onaj effect kada Tragoedia kopira level, jer ako onda protivnik chaina Crowa na tog targetanog monstera Tragoedia ne mijenja level, nego ostaje level 10. Ovo je otprilike sve što imam za reći ovdje, s obzirom da oba dvije karte nemaju neki posebno određeni deck, nego se igraju skoro svagdje, a isto tako nema nekih posebnih kombinacija sa njima.

RULING AREA

Evo odlučio sam u COTW uvesti novi odlomak u kojem ću spomenuti sve bitne rulinge vezane za kartu/karte koje opisujem. -Summon Gorza i Tragoedie može biti negiran sa Solemn Warning, ali zato ne možete chainati Bottomless Trap Hole, Torrential Tribute, Black Horn of Heaven ili čak Solemn Judgment, jer te karte ne mogu biit aktivirane u damage stepu. Ovaj ruling često ljudi ne znaju, pa ćete vi biti jedni od onih koji znaju. – Summon Tragoedie i Gorza također ne može biti negatean sa Thunder King Rai-Oh i Steelswarm Roach. – Pošto Tragoedia ima neodređen ATK ne možete ju tražiti sa nekom kartom tipa Sangan. – Također karte koje utječu na originalni ATK monstera tipa Shrink i Megamorph smanjuju ATK Tragoedie i Gorzovog tokena na nulu, pošto je njihov originalni ATK ?, što znači da je originalni ATK nula.   – Kada primite damage možete summonati samo jednu kartu, znači ne možete istovremeno summonati i Gorza i Tragoediu.

SAŽETAK I ZAKLJUČAK

A sad kratki pregled cijelog bloga i još neka mudra misao o kartama. Gorz i Tragoedia su karte koje se mogu special summonati iz handa nakon primljenog damagea, ali s razlikom da Gorza u trenutku kada primimo damage možemo summonati samo ako ne kontroliramo niti jednu kartu, dok Tragoedia to ne zahtijeva. Gorz kada je prizvan dobiva effect ovisno o vrsti damagea; ako je effect damage protivnik gubi isto toliko, a ako je battle damage onda na polje dobivamo token koji ima ATK i DEF jednak damageu koj smo primili.

Tragoedia ima cijeli arsenal effecata: dobiva 600 ATK/DEF za svaku kartu u našem handu, možemo jednom po potezu discardati jednog monstera da preuzmemo protivnikovog monstera koji ima isti level kao onaj discardani, te na kraju jednom po potezu može kopirati level jednog monstera iz našeg gravea, te ostaje taj isti level do kraja poteza, što je odlično za Synchro i Xyz summon svih mogućih levela. >Najviše se moramo paziti da ne naletimo na Solemn Warning, ili da Tragoedia ne naleti na Effect Veilera ili Herald of Orange Light što ju potpuno onesposobi, ili na D.D. Crow koji može malo zeznuti effect kopiranja levela. Uklapaju se u skoro svaki deck današnje mete, u neki više, u neki manje, ali skoro svaki deck ima barem jednog od ova dva monstera. Sve u svemu karte su odlične, najveća prednost im je u elementu iznenađenja, jer protivnik može samo pogađati kad će neko od njih dvoje sletiti na field.

Gorz je odličan kasnije u igri kada se karte već malo potroše, jer onda on i njegov token imaju uglavnom slobodan put do protivnikovih lifea, te su oni ti koji jako često završavaju duele, zbog visokog napada Gorza, a u večini slučajeva i token će imati visok napad. Tragoedia je nešto bolja u početku jer raspolažemo sa većim brojem karata u handu, što nam odgovara za njezina prva dva effecta, ali isto tako može biti od pomoći i kasnije kada napunimom grave, te onda imamo veći izbor karata za njezin treći effect, uglavnom karta koja isto tako osvaja duele, jer ćesto sam vidio da netko pobjeđuje samo sa Tragoediom i preuzetim monsterom (i ja sam nekad tako znao pobijediti pa znam o čemu pričam). Zaključak je da ove karte svakako morate igrati, a nisu niti teške za nabaviti i prilično su dostupne večini igrača; Tragoedia sada dođe nekih 70-80 kuna ultra, ali je ionako izašla u novom Structure Decku: Gates of the Underworld kao common znači da košta nekih 10 kuna što je stvarno malo za tako dobru kartu, dok Gorz dođe nekih 30 kuna secret što je isto jako malo.

Evo završio je još jedan COTW, još jednom se ispričavam na kašnjenju, i nadam se da se neće ponoviti (barem ne tako dugo kašnjenje). Nadam se da sam se za to iskupio sa ovim blogom, tj. nadam se da je bolji od prošlog, i očekujem vaše komentare.

Do sljedećeg puta vaš Chaos D.A.D. 🙂

19 komentara

  1. Najbolji dosada, svaka čast. Sviđa mi se paralelno objašnjavanše karata što je nešto novo.

  2. Najbolji tvoj COTW do sada, vidi se da je uloženo truda za proučavanje karata kojih opisuješ. Bravo!

  3. Hvala svima na komentarima, drago mi je da vam se sviđa, što potvrđuje da napredujem i nadam se da ću biti još bolji.

  4. Nije lose , ali me nisi nesto zadivio…
    Stalno ponavljas neke stvari , “kombinacije deckovi” su ti skoro isti sa “zakljuckom” itd…Mislim , glupo je pisati istu stvar 2 puta tako opsezno…Ovo za rulling area , nije tako lose , al mislim da svi koji se bave ygo-om (u smislu da idu na turnire itd…)te effecte znaju…
    Bit ce to bolje , u svakom slucaju svaka cast na trudu i samo tako nastavi 😉

  5. @Briz@ – a gle u onom sažetak i zaključak se zapravo ponavlja cijeli blog, samo skraćeno i to je za one kojima kad vide puno teksta padne mrak na oči, pa onda ako žele mogu pročitati samo to gdje je sve sažeto napisano, plus dvije-tri nove rečenice napišem, to tako treba bit, možda tebi je malo glupo ako si pročitao cijeli članak, ali to je za one kojima se to neda, uglavnom to je sažetak cijelog bloga uz neki mali zaključak i skraćeno je koliko sam mogao jer nisam mogao neke bitne stvari izostaviti (žao mi je što si to drugačije shvatio).
    Ono za rulinge, to su neki bitni rulinzi vezani uz karte koje bi bilo jako dobro da znaju svi, da baš ne isapdnu budale na turniru, i vjeruj mi začudio bi se koliko ljudi to ne bi znalo da ih pitaš.
    Nadam se da ti je ovo objasnilo neke stvari, znam da blog nije savršen, ali ja se trudim koliko mogu i koliko znam.

  6. I opet da napomenem nadam se da će u idućem blogu biti neka underground karta

  7. U sljedećem blogu će vjerojatno biti još neka standardna karta, ali na nagovor čitatelja počet ću pisati i o nekim novim kartama, koje će tek izaći, ili koje su sad izašle. Recimo sad ću napisati o nekoj karti iz PHSW-a, samo još moram odlučiti o kojoj.

  8. A gle ja sam prvi počeo pisat o pojedinačnim kartama, tako da teoretski si ti počeo pisat nešto moje, ali sve ok znam da nisi tako mislio, ali ti ionako pišeš o nekim još novijim kartama, a ja ću o onima koje će sad izaći, plus ja svaku kartu analiziram u detalje, dok ti napišeš osnovne stvari da ljudi vide o čemu se radi.
    Uglavnom sve ok, samo nemoj pisat o onom zecu iz PHSW-a jer on će vjerojatno bit među sljedećima 😉

  9. Aadnan ja tu kartu nikada ne bi uzeo za COTW, zato što je niko i ne igra 😀

  10. Sry Aadnan ali slažem se sa Jinzom jer ima jako puno boljih karata koje zaslužuju mjesto u COTW-u, umjesto njega :/

  11. heh ok ali mozda nije igran i nemoras mnogo ulozit u njeg vremena
    ali ako se dozove definitivno je nabolja karta u igri

  12. Sve je ovo u redu, dobar članak, ali nije mi jasno što pišeš o kartama za koje svaka ptica na grani zna sve? Što je iduće, Stardust?

Odgovori

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.