Pravila igre

Novi ste u Yu-Gi-Oh!-u? Želite znati točna pravila igre, te s vremenom postati pravi profesionalni igrač? Ovaj site je pravo mjesto za vas, a počnite sa upoznavanjem točnih pravile ove igre.

pravila01
pravila12pravila03
pravila02

CILJ IGRE
Jedan Yu-Gi-Oh! meč sastoji se od 3 dvoboja. Svaki dvoboj može završiti pobjedom, porazom ili neriješnim rezultatom. Cilj igre je naravno pobijediti svog protivnika.
Pobjednik meča je igrač koji:
– prvi pobjedi u dva dvoboja u jednom meču
ili
– ima jednu pobjedu i dva neriješena dvoboja

Neriješeno se proglašava ako su rezultati 3 dvoboja
– 1 pobjeda, 1 poraz, 1 neriješeno
ili
– 3 neriješena dvoboja

KAKO POBIJEDITI U DVOBOJU
Rezultat dvoboja određuje se prema ovim službenim pravilima:
– svaki igrač započinje dvoboj sa 8000 života (life-pointova)
– život se smanjuje kao rezultat računanja štete poslije borbe. Ukoliko smanjiš protivnikov život na 0, pobijedio si! Ukoliko tvoj protivnik smanji tvoj život na 0, izgubio si!
– ukoliko ti i tvoj protivnik istovremeno padnete na 0 života, dvoboj se proglašava neriješenim (draw).
– ukoliko deck bilo kojeg od igrača tijekom dvoboja ostane bez karata, prvi igrač koji više ne može vući kartu gubi dvoboj.
– ukoliko u bilo kojem trenutku tijekom dvoboja u ruci držiš sve slijedeće karte, automatski pobjeđuješ u tom dvoboju:
-Right Leg of The Forbidden One
-Left Leg of The Forbidden One
-Right Arm of The Forbidden One
-Left Leg of The Forbidden One
-Exodia The Forbidden One
KAKO ZAPOČETI IGRU
– deck koji koristiš za dvoboj mora sadržavati najmanje 40 karata, a najviše 60 karata.
– uz deck koji koristiš u dvoboju, možeš imati i 15 karata u posebnom decku koji se zove side-deck. Side-deck omogućuje ti da promijeniš deck kako bi prilagodio svoju strategiju tijekom meča.
– između dvoboja, možeš zamijeniti bilo koju kartu iz decka za kartu iz side-decka – ukoliko će ti nakon mijenjanja karata deck imati isti broj karata kao i kada si započeo meč. Side-deck može sadržavati 15 ili manje karata.
U svim mečevima, deck i side-deck zajedno ne smiju sadržavati više od 3 kopije bilo koje karte.

Početak Duela
– svaki igrač promiješa svoj deck i pruža priliku protivniku za daljnje miješanje decka.
– ukoliko vam je ovo prvi dvoboju u meču, odlučite tko kreće prvi bacanjem novčića. Onaj tko pobijedi u bacanju novčića ima pravo odlučiti želi li igrati prvi ili drugi. Za ostale dvoboje tijekom meča, gubitnik iz prethodnog dvoboja odlučuje hoće li igrati prvi ili drugi. Ukoliko je dvoboj neriješen, baca se novčić kako bi se ustanovilo tko kreće prvi u slijedećem dvoboju.
– svaki igrač vuče 5 karata sa vrha svog decka. Kada su svi povukli početnih 5 karata, dvoboj započinje.
IZRAZI TIJEKOM IGRE
Activate – Kada koristiš efekt Magic karte, Trap karte ili efekt karte stvorenja, ti “aktiviraš” efekt karte. Aktiviranje karte se odmah riješava.
Set – Čin stavljanja karte licem prema dolje u polje igranja naziva se “Set”. Efekt Set karte se ne aktivira odmah. Isto tako, Set karta stvorenja se ne smatra prizvanom sve dok je ne okreneš licem prema gore. Set karta stvorenja mora se postaviti u VODORAVNO u obrambenom položaju licem prema dolje (karte stvorenja prizvane normalno postavljaju se OKOMITO, u napadački položaj licem prema gore). Set Magic i Trap karte se postavljaju vodoravno na polje igranja.
Destroyed – Uništene karte odlaze u Graveyard, koji se nalazi pokraj vašeg decka za igranje.

VRSTE KARATA

*(Magic=Spell)*

KARTE ČUDOVIŠTA (Monster)
Najjednostavnija upotreba stvorenja je da napadaju tvog protivnika. Snaga stvorenja označena je brojem zvjezdica gore desno na karti. Njegov napad (ATK) i obrana (DEF) nalaze se u donjem desnom uglu.
Isto tako, zapamtite da tekst na karti koji je napisan ukoso nema nikakvog utjecaja na igru. Karte stvorenja su ŽUTE boje.

EFEKT ČUDOVIŠTA KARTE
Karte koje izazivaju magične efekte na kartama stvorenja nazivaju se efekt karte. Efekt karte su NARANČASTE boje.

EFEKT FLIP KARATA
Efekt ove vrste karte stvorenja se rješava kada okreneš kartu koja je licem prema dolje licem prema gore. Efekt ove karte se rješava čak i ako je karta okrenuta kao rezultat magic ili trap karte, ili efekta neke druge karte stvorenja. Ukoliko je Flip stvorenje uništeno nakon okretanja, njegov Flip efekt se rješava prije nego što je karta uništena.

Ostali efekti uglavnom su aktivni dok je karta stvorenja okrenuta licem prema gore i nalazi se u igri. Za bolje razumijevanje određenog efekta, slijedite upute na karti.

SPELL KARTE
Postoje različiti tipovi Spell karata. One mogu biti aktivirane ili setirane tijekom tvoje Main faze. Jedina iznimka ovog pravila su Quick-Play Magic karte. Magic karte su ZELENE boje.
Jednom kada aktiviraš Magic kartu, nakon što se riješi njezin efekt, ona je uništena.

EQUIP SPELL KARTE
Equip Spell karte ostaju u igri, i omogućuju ti da pojačaš određenu vrstu stvorenja u igri. Equip Magic karte možeš igrati samo na stvorenja okrenuta licem prema gore, neovisno jesu li su tvoji ili protivnivnički. Kad odigraš ovu vrstu karte, postavi ju tako da se nalazi jednim dijelom ispod stvorenja kojeg želiš opremiti ovom vrstom karte.

FIELD SPELL KARTE
Field Spell karte ostaju u igri, i one “mijenjaju” mjesto na kojem se odvija dvoboj, daju razne dodatne sposobnosti odredjenim vrstama stvorenja, ili oslabljuju druge vrste stvorenja. Njih postavljaš u Field Magic zonu na podlozi za igru. U igri se istovremeno može nalaziti samo jedna Field Magic karta. Ukoliko staviš Field Magic kartu u igru, ne možeš staviti novu, dok protivnik ne stavi svoju (i time pošalje tvoju Field Magic kartu u graveyard, budući da –kako smo već rekli – samo jedna može biti u igri), ili ukoliko sam ne uništiš svoju Field Magic kartu efektom tvojih karata.

TRAP KARTE
Ove karte možeš postaviti (Set) na polje, i aktivirati ih u bilo koje vrijeme nakon početka slijedećeg poteza, ukoliko su uvjeti za aktiviranje Trap karte ispunjeni. Trap karte su LJUBIČASTE boje. Nakon što aktiviraš Trap karte, one su uništene.

*NOVO*
SYNCHRO ČUDOVIŠTA
To su karte bijelog okvira. One stoje u Extra decku koji je odvojen od vašeg normalnog decka od 40 karata. Njih se može prizvati samo tako da se sa polja u groblje pošalje jedan Tuner čudovište, i jedno ili više ne-Tuner čudovišta. Zbroj razina (zvjezdica) tih čudovišta koji su poslani u groblje mora biti jednak razini (zvjezdicama) odabranog Synchro čudovišta.

XYZ ČUDOVIŠTA
To su karte cnog okvira. One također stoje u Extra decku poput Synchro čudovišta, ali oni nemaju razine (levele, tj. žute zvjezdice) već rankove. Njih se priziva tako da se dva ili više čudovišta iste razine (levela) sa polja “preklope”, tj. stave jedan ispod drugog, a na njih dođe XYZ čudovište istog ranka. XYZ materijali (čudovišta koja su korištena za summn XYZ čudovišta) ne tretiraju se kao da su na polju već “prikačeni” na XYZ čudovište koji se zatim mogu micati sukladno efektu i poslat ih na groblje kako bi se ostvario određeni efekt XYZ čudovišta.

PODVRSTE
Gemini čudovišta – To su “dvojna” čudovišta koja morate “prizvati” dvaput da bi dobio svoj efekt. Ako ste prošli potez normalno prizvali Gemini čudovište, on nema efekta, osim ako ovaj potez ne kažete da “prizivate po drugi puta” tog gemini monstera i on dobi efekt. Ali taj potez onda ne možete normalno prizivati čudovišta
Tuner – Čudovišta jednaka svim drugim čudovištima, samo što je on ključ za prizivanje Synchro čudovišta.
FAZE IGRANJA
Potez – Igranje dvoboja sastoji se od naizmjeničnih poteza. Svaki igračev potez se sastoji od 6 faza igranja.
Faza – Faze određuju koje se akcije smiju igrati tijekom poteza igrača.
Step – Podkategorija faze, koristi se samo tijekom borbe.
A. DRAW FAZA
Tijekom ove faze, moraš vući jednu kartu sa vrha svog Decka. Ukoliko igrač nema karata u Decku i ne može vući kartu, proglašava se gubitnikom Duela.

B. STANDBY FAZA
Ukoliko u igri imate karte na kojima je navedeno da se koriste tijekom ove faze, onda ih morate iskoristiti u ovoj fazi, dakle prije ulaska u Main fazu.

C. MAIN FAZA 1
Tijekom ove faze možete odigrati:
– Normal Summon ili Set 1 Monster kartu
– aktivirati ili postaviti (Set) Magic karte
– postaviti (Set) Trap karte
Zapamtite da ne smijete preći granicu od pet karata u Monster Card Zone ili Magic & Trap Card Zone. Tijekom ove faze, možete promijeniti Attack ili Defense položaj karata stvorenja stavljenih u igru tijekom prošlog poteza. Položaj jedne karte tijekom tvog poteza se smije promijeniti samo jednom, i to tijekom Main faze 1 ili Main faze 2. Ne smiješ promijeniti Battle položaj (Attack ili Defense) karte koju si odigrao u istom potezu. Na kraju Main faze 1 odlučuješ hoćeš li krenuti u Battle fazu, ili End fazu. Igrač koji započinje igru ne može ući u Battle fazu u svom prvom potezu.

Summon ili Set karte stvorenja
Da prizoveš (Summon) kartu stvorenja, izaberi kartu stvorenja iz tvoje ruke, i stavi ju licem prema gore okomito (Attack position) na otvoreno Monster card mjesto na tvojoj strani polja.
Ukoliko želiš postaviti (Set) kartu stvorenja, izaberi Monster kartu iz tvoje ruke, i stavi ju licem prema dolje vodoravno (Defense position) na otvoreno Monster card mjesto na tvojoj strani polja.
Normal Summon
Prizivanje stvorenja bez uporabe efekta drugih karata zove se Normal Summon (normalno prizivanje). Tijekom tvog poteza, možeš iskoristiti samo jedan Normal Summon. Zapamti da se postavljanje tvojih stvorenja (Set) licem prema dolje u Defense position ne računa kao Normal Summon.
Ukoliko prizivaš stvorenja Levela 5 ili više (broj zvjezdica u gornjem desnom uglu), moraš žrtvovati jedno ili više stvorenje u igri kao Tribute. Ukoliko želiš prizvati stvorenje 5. ili 6. Levela, moraš žrtvovati jedno stvorenje, a ukoliko želiš prizvati stvorenje Levela 7 ili više, moraš žrtvovati dva stvorenja. Moraš žrtvovati stvorenja čak i ako Level 5 (ili više) stvorenje postavljaš (Set) u igru.

Flip Summon
Mijenjanje položaja, iz vodoravnog licem prema dolje Defense položaja u Attack položaj okomito licem prema gore, zove se flip. Karti stvorenja koju si postavio u Defense položaj ne možeš promijeniti položaj u istom potezu. No, promjena položaja (Flip) se ne računa kao Normal Summon, tako da možeš normalno prizvati stvorenje tijekom svog poteza, i upotrijebiti jedan ili više Flip Summona na stvorenjima koje si postavio u igru u prijašnjim potezima.

Special Summon
Kada ti Magic, Trap, Monster Effect ili bilo koji drugi efekt karte omogući da prizoveš stvorenje, to prizivanje se zove Special Summon. Special Summon se ne računa kao Normal Summon, i možeš ga izvesti koliko god puta ti karte koje ga omogućuju dopuštaju. Tu spada i Fusion summon, Synchrosummon i ostali.

Aktiviranje i Postavljanje Spell&Trap karata
Tijekom Main faze karata stvorenja i Trap karata možeš uvesti u igru koliko god želiš, pod uvjetom da imaš mjesta u Magic&Trap zoni igranja. Equip Magic karte se isto računaju kao da zauzimaju mjesto u Magic&Trap zoni igranja. Magic karta može biti aktivirana (licem prema gore) ili Set licem prema dolje. Kada je Magic karta okrenuta licem prema gore, automatski je aktivirana.
Trap karte se postavljaju u igru licem prema dolje (Set).
Za korištenje Magic i Trap karata, koristite upute na njima.
D. BATTLE FAZA
Start Step
Objavi da ulaziš u Battle Fazu. Ti i tvoj protivnik možete igrati Quick Play Magic i/ili Trap karte.

Battle Step
Izaberi jedno stvorenje s kojim namjeravaš napadati, i izaberi jedno protivničko stvorenje koje želiš napasti. Ti i tvoj protivnik možete igrati Quick Play Magic i/ili Trap karte.

Damage Step
Izračunaj štetu koju čine stvorenja koja si odredio. Ukoliko stvorenje ima Flip Effect, njegov efekt se rješava nakon računanja štete. Efekt ne može djelovati na monstere koji su već uništeni.

End Step
Riješi sve borbe ponavljajući Battle i Damage step koliko god puta je potrebno, i tada najavi tvoj kraj End Step Battle faze. Ti i tvoj protivnik možete igrati Quick Play Magic i/ili Trap karte.

Svako stvorenje može napasti samo jednom tijekom poteza. Jednom kada stvorenje napadne, ne možeš ga promijeniti u Defense položaj u istom potezu.
IZRAČUNAVANJE ŠTETE
Tijekom Damage stepa, dozvoljeno je igranje samo QuickPlay Magic i Trap karata koje mijenjaju napad ili štetu odredjenog stvorenja. Te karte se mogu igrati samo prije izračunavanja štete.

1. Kada je protivničko stvorenje u Attack položaju
Kada je protivnički monster u Attack položaju (licem prema gore okomito), usporedi Attack (ATK) oba stvorenja:
– Napadačevi ATK bodovi > Protivnički ATK bodovi -> Protivničko stvorenje je uništeno. Oduzmi ATK bodove protivničkog stvorenja od ATK bodova stvorenja koje je napalo. Razlika se oduzima od broja protivnikovih života.
– Napadačevi ATK bodovi = Protivnički ATK bodovi -> Oba stvorenja su uništena. Nitko ne gubi život.
– Napadačevi ATK bodovi < Protivnički ATK bodovi -> Napadačevo stvorenje je uništeno. Oduzmi ATK bodove stvorenja koje je napalo od ATK bodova protivničkog stvorenja. Razlika se oduzima od života igrača čije je stvorenje napalo.

2. Kada je protivnički monster u Defense položaju
Kada je protivnički monster u Defense položaju (licem dolje vodoravno), usporedi Attack (ATK) sa Defense (DEF) protivničkog monstera:
– Napadačevi ATK bodovi > Protivnički DEF bodovi -> Protivničko stvorenje je uništeno. Nitko ne gubi život.
– Napadačevi ATK bodovi = Protivnički DEF bodovi -> Niti jedno stvorenje nije uništeno. Nitko ne gubi život.
– Napadačevi ATK bodovi < Protivnički DEF bodovi -> Niti jedno stvorenje nije uništeno. Oduzmi ATK bodove stvorenja koje je napalo od DEF bodova protivničkog stvorenja. Razlika se oduzima od života igrača čije je stvorenje napalo.

Ukoliko protivnik nema karata stvorenja na stolu, tvoja stvorenja čine direktnu štetu protivničkom igraču. Puni iznos ATK bodova napadajućih stvorenja oduzima se od ukupnog iznosa protivnikovog života.
E. MAIN FAZA 2
Nakon što Battle faza završi, ulaziš u Main fazu 2. Kao i u Main fazi 1, možeš igrati karte stvorenja, Magic i/ili Trap karte. Zapamti da je dozvoljeno mijenjati Attack i Defense položaj stvorenja i normalno prizvati stvorenje samo jednom po potezu. Isto tako, zapamti da ne smiješ preći granicu od 5 karata u Monster Card zoni ili Magic&Trap Card zoni.

F. END FAZA
Najavi kraj tvog poteza. Ukoliko u ruci imaš više od 6 karata, odloži karte po tvom izboru u Graveyard tako da imaš samo 6 karata u ruci. Protivnik tada započinje svoj potez sa svojom Draw fazom.

Zo su osnove i teorija, sada na praksu! 🙂